Nem véletlen, hogy a rendőrségnél is kedvelt az Octavia legfürgébb kivitele: ezüst vagy fehér színben alig különböztethető meg az átlagosan motorizált verzióktól. Ez a szerénység cégautófronton is jól jön: ha behatárolt a lízingelhető autók márkája, akkor az RS sok csatából győztesen kerül ki. A csehek elképzelésének működőképességét bizonyítja, hogy tavaly 343 darab ilyen Octavia került a hazai piacra. Ezzel a járművel – esetleg a később érkező tölthető hibrid kivitelével – rendesen fel lehet javítani a vezetni szerető területi képviselő munkakedvét.
A látványos külsőségekről a keréktárcsák, a szolid hátsó légterelő, a piros féknyergek, a feketében pompázó hűtőmaszk és a szintén fekete borítást kapó tükör gondoskodik. Az utastér szintén sportos, az első ülések és az Alcantara műszerfalbetét mágnesként vonzzák a tekintetet. Pár dolog új a friss RS utasterében, a legszembetűnőbb, hogy a Hondákban és a koreai autókban alkalmazott kapcsoló váltotta a hajdani automata váltó előválasztó karját. Az új technika kezelése egyszerű, a bónuszt az jelentheti, hogy a kapcsoló gyártása jóval olcsóbb, mint a korábban használt váltókar előállítása.
A kombi kompakt modellek és a náluk eggyel nagyobb típusok mérethatárán egyensúlyozó Octavia a szokásos szellős belteret biztosítja. A hátsó üveggel együtt felnyíló csomagtartó ajtaja még mindig hatalmas rakteret rejt. Alapállapotban 600 literes a térfogat, az eldöntött második sor ülésnél már 1555 liternyi a hely. Emellett a praktikusságot erősíti az ajtóba rejtett esernyő, a tanksapka fedelében található jégkaparó és az állófűtés.
A mechanikus önzáró differenciálzárat elektronikus úton és a jobb első féltengelynél lévő műszaki megoldással pótolták. Így a gumikopás kisebb a szűkebb kanyarokból történő kigyorsításkor. Az autó rugózása – talán a 19 colos, vékonyabb oldalfalú abroncsok miatt – elég feszes. A menetprogramoknál lévő komfortmód tud enyhíteni a keménységen. A különböző menetmódok egész jól megkülönböztethetők egymástól. A széles fordulatszám-tartományban dolgozó erős motor miatt a sportmodell 100 km/óra körül és autópálya-tempónál is jól gyorsul. Ennek az ára a 11 literes átlagfogyasztás, amit a durrogtatással felturbózott gyorsítgatások mellett a városi használat is fel tud húzni.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4689/1829/1470 mm
Motor: 1984 cm3, 245 LE/5250–6500, 370 Nm/1600–4300
Gyorsulás (0–100 km/h): 6,7 s
Ár: 16 740 000 Ft (alapár: 13 140 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária