Érdekes és nagy szakmai hozzáértést igénylő feladat lehetett az Arteon bivalyerős csúcsverziójának piacra hangolása. A mérnökök a fejlesztés során végig vékony jégen táncoltak, ugyanis a méretes, esztétikus autó nem lehetett olyan nyers, mint például a Golf GTi, a modellnek ugyanakkor mégis sokat kellett mutatnia, sőt bizonyítania a vevők irányába.
A jól elvégzett munka egyik jele a futómű, amely – a 20 colos gumik ellenére – jó útfekvést biztosít. Komfort módban bátran rámondható a rugózásra, hogy kényelmes. Így a sportkombi utazóautóként és a mindennapi használatban is jól funkcionál. Aztán ha a sofőrnek „sportolni” támad kedve, akkor két lehetőség közül választhat: a menetprogramok közül a Sport állás vagy az R gomb megnyomása. Ezek után gyorsan versenyautó-keménységűvé válik a kombi. Ha aztán a szerpentinek eltűnnek, akkor lehet megint kényelmesen csorogni a forgalomban vagy suhanni az autópályán.
A hajtás elemei szintén igazodnak a fentiekhez, mert mind a négy kereket bevonják a munkába. A hajtástechnika határhelyzetben belecsempész némi játékosságot a vezetésbe.
Az összhangról annyit, hogy a 320 lóerős autó tesztjének átlagfogyasztása valamivel 12 liter fölött alakult. Ez jól mutatja a német autó sokoldalúságát. A városok közötti nyugis közlekedés szépen kiegyenlítette az energiaigényes száguldós szakaszokat.
Az Arteon sportkombi a szépsége és a gyorsasága mellett kínál egy jó adag praktikumot is. Ezért egy igen érdekes és manapság már ritka kombinációt biztosít. A raktér 565 literes, ami kétüléses verzióban 1632 literesre hízik. Ebben az állásban könnyedén lehet kétméteres tárgyakat szállítani a fülkében.
Az Alcantarával burkolt sportülések nagyon jól néznek ki és kényelmesek. A szélességük méretezésénél gondoltak azokra is, akik testesebbek. Az utastér a külső ellentéte, ugyanis a beltér már kevésbé különleges, mint a dögös karosszéria. A műszerfal kialakításánál a tervezők ihlete elfogyhatott, mert a gazdasági részleg jelzett a megszaladó költségek miatt. Az anyagválasztással és a kidolgozással természetesen nincs probléma, és feltehetően kisebbségben lennének azok, akik nemet mondanának ennek az autónak a saját garázsba parkolására…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4866/1871/1462 mm
Motor: 1984 cm3, 320 LE/3600, 420 Nm/210–5300
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 s
Ár: 26 2740 000 Ft (alapár: 22 496 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária
Ralitúra
A Volkswagen hazai képviselete nemrégiben igazán különleges túrára hívta a magyar szakújságírókat: VW Rally címen hirdetett (fél)országjárást, melynek keretében olyan modellek legextrább verzióit vonultatta fel, mint a Multivan, az Arteon, a Passat, a Golf, a Taigo, vagy a Golf GTI, illetve a Golf R.
A túra során pecsétgyűjtés és úgynevezett 1/100-as feladatok vártak a résztvevőkre: ezek lényege, hogy a lehető legpontosabban kellett odaérni mindenhova, akár századmásodpercekre mérve is – megállni nem lehet, sietni viszont nem kell.
Az első nap erről (Budapest és Zalacsány között, egy három etapra bontott 275 kilométeres útról) szólt, másnap pedig a ZalaZONE tesztpályája következett – vezetéstechnikai oktatással és feladatmegoldással. Az Arteon itt is jól vizsgázott: stabilan lehetett leküzdeni vele a különböző problémákat, a szimulált városi vészhelyzeteket is meg lehetett vele oldani.