Kezdjük szó szerint az alapoknál. Az Arkana padlólemeze a Renault vállalatcsoportnál használt CMF-B típus. A Clio, Captur modelleknél és más márkák kisebb autóinál alkalmazzák, erre épül a közel 4,6 méteres szabadidő-autó. A vázolt módszer legfőbb előnye, hogy azokat a motorokat és futóműveket használhatják, amit a többi autónál. Így a profit növelése garantált, mert rengeteg az azonos alkatrész, amit csak egyszer kellett kifejleszteni, ezt követően még nagyobb számban lehet gyártani.
Hogy az újdonság biztos piaci siker legyen, megkapta a kupés formát, így a márka szabadidő-autós kínálata egy különlegességgel is bővült. A formaterv egyébként figyelemfelkeltő, miközben elöl-hátul jól használja a márkára jellemző jegyeket. Kijelenthetjük, hogy az Arkanával sok érdeklődő pillantást lehet szerezni, a szomszédok, ismerősök, biztos irigykednek majd – főleg azt tudva, hogy ilyen vonalvezetésű autót leginkább a BMW és a Mercedes gyárt.
A cégcsoportnál használt négyhengeres turbómotor esetünkben 140 lóerős, amihez hétsebességes, dupla-tengelykapcsolós váltót csatlakoztattak. A váltó sportállásban nyersen működik, a három menetállás azért valamennyire megkülönböztethető. A legjobb váltási érzetet Eco módban találni.
A testes karosszériakialakítás előnye, hogy a raktér 513 literes, amibe beletartozik a padló alatti 28 literes rekesz is. Ebben elrejthető minden, amit nem akarunk másoknak megmutatni. Lehajtott hátsó üléseknél a raktér mérete 1291 literesre növekszik.
A más típusokból ismerős utasteret feldobják az alumíniumnak látszó műanyag betétek. Középen egy hosszirányban elfordított, 9,3 colos táblagép található, a sofőr előtt pedig 10,3 colos kijelző. A működési sebességük és a menürendszer elfogadható, nagy pozitívum, hogy a fűtés-hűtésnek megmaradtak a fizikai gombjai.
A turbómotornak jó a nyomatéka és a leadási tartománya is. Gázadásra gyorsan reagál az autó, a start-stop rendszer zavar csak be városban, mert az újraindítás sebessége nem az igazi. A fogyasztásra nem volt panaszunk, valamivel 7 liter alatti átlaggal zártuk a tesztet.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4568/1820/1576 mm
Motor: 1333 cm3, 140 LE/4500–6000 260 Nm/1700–3500 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,8 s
Ár: 10 649 000 Ft (alapár: 10 249 000 Ft)
Tesztautó: Renault Hungária