A következő néhány esztendő sorsfordító lesz az új, csak elektromos autókat előállító gyártóknak, hiszen a hagyományos márkák is megérkeztek az új platformok terepére. Elérhetővé váltak a minőségi belsők, a valódi prémium és a jó kidolgozottság. S végre csak a környéken lévő márkaszervizig kell elmenni a kötelező átvizsgálásra, nem pedig a fővárosba, vagy mondjuk Bécsbe. Innentől kezdve a verseny már teljesen nyílt, és a piac dönti el, hogy ki marad talpon.
Ezzel a szélesebb kitekintéssel indítunk, és ebből a szemszögből érdemes nézni a BMW bordó márványtömbjét. A hasonlat nem véletlen, a kocsi nem mindennapi tömegére utalunk, hiszen 2510 kilós a hatalmas szabadidő-autó. Mindehhez persze nagyban hozzájárul a 111,5 kWh-s akkupakk, amiből nettó 101 kWh használható. Ez a hajtásrendszer és a viszonylag áramvonalas karosszéria biztosítja a 400 kilométer feletti valós hatótávolságot. Miközben az utazás az átlagautóshoz méltó körülmények között történik: tehát hidegben nem fázunk és nem tötymörgünk 90-nel az autópályán, hogy valahogy hazaérjünk. Ezért a BMW villanyos szabadidő-autójával kellemes körülmények között, tempósan lehet haladni. Hazai viszonylatban pedig nincs dráma a hatótávval.
Fogyasztási csodákat persze nem a testes BMW-től kell várni, a gyakorlatban 30 kWh/100 km a reális, de kocogósra véve a tempót a 20 kWh-s érték is elérhető.
A sík padló és a méretek táncteremnyi utasteret biztosítanak. A csomagtartó sokat elárul a belső térről: 500/1750 liter. Pedig minden lehetőséget nem használtak ki a tervezők, mert elöl nincs csomagtér. A legizgalmasabb azonban a testes elektromos BMW-ben mégsem ez, hanem az a számos részletmegoldás, amely egybegyúrva egy rendkívül jól használható, alaposan átgondolt autót eredményez. Ebben mutatkozik meg a BMW tapasztalata a prémium szegmensben és az autógyártásban.
Az ötleteket jó minőségben, jó ízléssel tálalták, igaz néhány részletet vagy a teljes külsőt a konzervatívabb vevők nehezen vagy sehogy sem fogják megemészteni. Akadnak dolgok, például a gombok nélküli középkonzol, ahol a klíma állításához a menüben kell mászkálni vagy a gesztusvezérlés, amit talán egy kicsit szintén túltoltak. Ide sorolható még, hogy parkolóhelyi manőverezéskor az apró előre-hátra mozgások kicsit döcögősen mennek. Ami megnyugtató, hogy ezek a bakik a szoftverek frissítésével kezelhetők, nem pedig a mechanikából adódó gondok.
A két fő képernyő menüjének részletessége, felbontása fantasztikus, a beállítási lehetőségek tengere szédítő. Az ülésvázba épített hangszórók is komoly zenei élményt biztosítanak.
A lelkesedést legfeljebb egy dolog tudja letörni: az igen erősen felextrázott tesztautó ára, amely elég meredek. Aki kisebb akkuval is meg tudja oldani a közlekedését, az nézze meg az iX xDrive40-es modellt, ami szolidabban extrázva egész jó alternatívát jelenthet, ha pedig valaki a kiválóbbnál is kiválóbbat szeretne, annak ott az 1015 newtonméteres nyomatékot produkáló überbrutál iX M60.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4953/1967/1695 mm
Motor: két villanymotor, összesen: 523 LE és 765 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,6 s
Ár: 47 214 000 Ft (alapár: 38 113 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország