DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Menetpróba - Peugeot 3008 Hybrid Allure

A francia gyártó eltüntette a ráncokat az Év autója címet nyert szabadidő-autójáról. Megmaradt viszont a 3008-as remek stílusa, használhatósága és a környezetbarátsága.

A 3008-nak igen jó a vérvonala, tulajdonképpen a 2014-ben európai Év autója címet nyert 308-as alapjaira épül. Hogy mennyire bejött a szakmának a modell, azt mutatja, hogy három év múlva már saját jogon nyerte el a címet. Ami a Peugeot illetékeseit jobban megnyugtatja: jól futnak a típus eladásai és a flottapiacon is jók a számai.

menetproba-peugeot-3008-2022-05-01



Az idő persze közben halad, így nemrég kapott egy ráncfelvarrást a közepes méretű SUV, ezt az autó orrának átváltozásán lehet a legkönnyebben észrevenni. A típus erényei megmaradtak, amiből az egyik az i-Cockpit műszerfal – a kis kormánnyal. A praktikus egyterűs részleteken sem változtattak, ilyen például a nagy tárolóhely a két első ülés között. Megmaradt, hogy előre hajtható a jobb első ülés háttámlája, ami hosszú tárgyak szállításánál rendkívül praktikus. A jól kinéző, a zongorához hasonló billentyűzettel könnyen kezelhető a központi kijelző menürendszere, a rendszer működése viszont nem gyorsult. Abból is látszik az eltelt idő, hogy a tolatókamera képe nem túl éles.

A hibrid rendszer a Stellantis cégcsoportnál használt technikát rejti. A 13,2 kWh-s akku a hátsó ülések alatt található, amit alapvetően 3,7 kW-tal lehet tölteni. Az extrák között érdemes bejelölni a 90 ezer forintba kerülő, 7,4 kW-os töltést felvevő kivitelt, ami sok előnyt jelent a mindennapokban.

menetproba-peugeot-3008-2022-05-03

Mivel már elég sok tölthető hibrid található a piacon, így jobban láthatók a hibrid technikák közötti különbségek. Ezek alapján kijelenthető, hogy a Peugeot rendszere kevésbé összehangolt és kifinomult, mint a konkurenseké. Ez abban nyilvánul meg, hogy a váltás az elektromos és a hagyományos hajtás között „darabosan” megy végbe. Az átmenet korántsem olyan sima, mint más modelleknél.

menetproba-peugeot-3008-2022-05-02

Az autó dinamikájára sem lehet panasz, hozza a kategóriában elvártakat, de az autó általunk mért elektromos hatótávolsága csak 45 kilométer volt

Amikor hibridként használják a 3008-at, akkor a városi fogyasztás elérheti a 8-9 litert is. Ezért szerencsés rendszeresen tölteni, így a napi ingázások az áramdíjból megúszhatók. Hibrid üzemben, városok közötti utakon kis odafigyeléssel elérhető a 6-6,5 literes fogyasztás.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4450/1840/1620 mm

Motor: 1598 cm3 + villanymotor 225 LE 360 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s

Ár: 16 900 000 Ft (alapár: 14 660 000 Ft)

Tesztautó: P Automobil Import Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: