A BMW komolyan felpörgette elektromos modelljeinek gyártását, az i4 alapváltozatával pedig házon beül csinált konkurenst a tesztautónknak. Amelyet ügyesen pozícionáltak, mert kevésbé vad és erős, mint az M4, de azért akad jócskán eltérés közte és a benzines verzió között.
Az M440i-t úgy lehetne jellemezni, hogy egy gyönyörű vonalvezetésű, bivalyerős utazóautó. Bivalyerős, de persze nem annyira, hogy a sofőrre minden percben veszélyes legyen. A kipufogókból és a hangszórókból kiszakadó hangokról kiderülhet, hogy a sofőrt jobban kényeztetik, mint az utca emberét. Ami megnyugtató, hogy a szintetikus „zene” nem bántó és túlzó, hanem egész jól megkomponált. A motor természetesen hibrid, a lágyabb fajtából. A villanymotor tizenegy lóerővel teszi zöldebbé az autót és villámgyorssá a motor újraindítását.
A széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló 500 Nm, és a fürgén dolgozó ZF nyolcsebességes automata garantálja a parádés gyorsulást szinte minden tempóról. A vezetési módok jól megkülönböztethetők, sportállásban válik igazán keménnyé az autó.
Az adaptív, tehát a körülményekhez igazodó futómű mutatja, hogy mit tud a mai technológia: a 20 colos, vékony oldalfalú gumikkal is elfogadható a hazai utakon a rugózási komfort. A négykerék-hajtás használata nem véletlen és alig észrevehető. Határhelyzetben jól érezhető a hátsóhajtású jelleg, az autó vezetése nagyon élvezetes. Az erős motor és a kiváló hajtás a vezetni szerető sofőröket gyorsan leveszi a lábáról. Érdekes, hogy mindeközben az autó súlya 1,9 tonna, de ez a kocsi mozgásán és a dinamizmusán abszolút nem érződik.
Hátul formázott sportülések találhatók, az elsőket pedig nagyon jól be lehet állítani és szuper kényelmesek. A kupéság hátránya, hogy nagyon mélyen ülünk, akinek a dereka nem bírja a ki- és a beszállást, az már nézegetheti az X4-et. Hátul a lábtér átlagos, kosárlabdázókat ne ültessünk hátsó ülésekre. A 470 literes raktér megpakolása könnyű a magasra nyíló csomagtartó miatt, ha a hátsó üléseket eldöntik, akkor 1290 literes a tér.
A fülke hozza a márkától elvárt esztétikai színvonalat és minőségszintet, az elektronikai háttér jó, az asszisztensek működése nem zavaró. A központi képernyő menürendszere könnyen áttekinthető, részletes és gyors.
A friss négyes Gran Coupé minden téren túlnőtt az elődjén, feltehetően a praktikussága miatt a négyes szériában vezeti is az eladásokat.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4783/1852/1442 mm
Motor: 2998 cm3, 347 LE/5500–6500, 500 Nm/1900–5000
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,7 s
Ár: 29 318 470 Ft (alapár: 22 300 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország