A Honda sem tudott ellenállni a trendeknek, amikor kihozták a Jazz néhány centivel megemelt és sötétszürke műanyag elemekkel körbeépített Crosstar verzióját. Eltérés még az alapmodellhez képest a három milliméterrel megnövekedett tengelytáv és a harminc milliméterrel nagyobb magasság.
A friss fejlesztésű hibrid hajtást két villanymotorral szerelték. A programozása igen jól sikerült, a rendszer autópályán hagyja érvényesülni az 1,5 literes négyhengerest, ekkora tempónál csak a belső égésű motor hajt. Tisztán elektromos módban valamivel egy kilométer fölötti a hatótáv – városban a legtöbbször az elektromos rendszer dolgozik. Lassításnál persze tölti a generátorként is működő villanymotor az akkut. A hibrid technika és egy kis odafigyelés mellett könnyedén produkál négy liter körüli városi fogyasztást.
A legjobb az új HR-V-be is beépített rendszerben, hogy a hangolása kiváló, észrevétlenül vált egyik módról a másikra. A fokozat nélküli váltó hiánya miatt eltűnt a sokakat zavaró tipikus hibrid reakció, azaz az erősebb gázadásra megjelenő motorfelbőgés – miközben az autó alig gyorsul.
A kiskocsi orra, a „mackóarc” nem feltétlenül az európai ízlést tükrözi, ahogyan a minimalista stílusban megalkotott műszerfalat is szokni kell. Az utastér persze emellett is kiváló kidolgozással, bár átlagos műanyagokkal készült. Sokat dob az otthonosságon a világosszürke, jó tapintású kárpit és üléshuzat. Ritka manapság a „belül nagyobb, mint kívül” stílusban tervezett egyterű utastér. Külön figyelmet érdemel a Honda varázsülés-megoldása: hátul ugyanis a teljes ülőlapot fel lehet hajtani. Ekkor könnyedén lehet szállítani magas és keskenyebb dobozokat, vagy mondjuk terjedelmesebb cserepes virágokat is. A csomagtér mérete alaphelyzetben 304 literes, lehajtott hátsó üléseknél 1205.
Tesztautónk otthonossága, ötletes és praktikus belseje igen meggyőző. A kihaló egyterűek történetét ismerve ez sok új vásárlót hozhat a Hondának.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4090/1725/1556 mm
Motor: 1499 cm3 + 2 villanymotor, 109 LE/253 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s
Ár: 9 089 000 Ft (alapár: 8 789 000 Ft)
Tesztautó: Honda Hungary