A Mini csak nemrég vezette be az első teljesen elektromos autóját, a háromajtós Cooper SE-t, de előtte is volt már olyan modellje a kínálatban, ami konnektorról tölthető, és képes tisztán elektromosan haladni: a Countryman Cooper SE változata. A plug-in hibrid hajtáslánca ugyanaz, mint ami a BMW X1 és X2 xDrive25e-ben is dolgozik, és az idei évre kisebb változásokon ment keresztül, hogy megfeleljen a szigorúbb emissziós normáknak.
Az első kerekeket hajtó 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinmotor teljesítménye 136-ról 125 lóerőre csökkent, a hátsó kerekeknél lévő elektromotor azonban 88-ról 95 lóerősre erősödött, ezzel a kombinált teljesítmény alig változott, 224 helyett kereken 220 lóerő lett. A legnagyobb MINI ezzel rászolgál az orrán lévő S betűre, hét másodpercen belül gyorsul százra, ha mindkét erőforrás teljesítményét kihasználjuk. Az erősebb villanymotor ugyanakkor használhatóbbá tette, ha tisztán elektromosan használjuk.
A 7,6-ról 9,6 kilowattórásra növelt akkumulátor egy feltöltésével elvileg 50 kilométert mehetnénk el a benzinmotor nélkül, a téli hidegben ez jóval kevesebb volt, inkább 30-hoz közeli érték. A hibrid módban azonban hatékonyabban használja ki a két erőforrást, ezért többszáz kilométeres vidéki kirándulást is megtettünk vele 6,5 literes átlagfogyasztással úgy, hogy reggel tele akkumulátorral indultunk. Igaz, ha jobban sietünk, akkor inkább 7,5-8 literes fogyasztással számoljunk, ami már kevésbé hibrides érték.
A Countryman nem ezzel a motorral a legsportosabb, de megvan benne az erő, és a kanyargós utakon sem vall szégyent, pedig ez a legnehezebb Mini is, 1715 kilogrammot nyom. Nem is kicsi, a méretével kisebb családi autónak is megfelel, a csomagtartó padlója alatt jut hely a töltőkábeleknek és az ötletes kihajtható piknikpadnak is.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4297/1822/1559 mm
Motor: 1499 cm3 + 2 villanymotor, 220 LE / 220 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 6,8 s
Ár: 15 900 000 Ft (alapár: 12 300 000 Ft)
Tesztautó: BMW Hungary Kft.