Ha valaki 4 méter körüli kiskocsi vételét tervezi, nagyon alaposnak kell lennie az előzetes információgyűjtés során. Alkalmanként még házon belül nézelődve is könnyen rezeghet a léc: a koreai márkánál a Rio a méretben ide illő kisautó, de a Stonicot meglátva könnyű elcsábulni. A két autó ugyanis azonos műszaki alapokra épül, a fő eltérést csak utóbbi terepes, mondhatni divatos külseje jelenti.
A sötétszürke műanyag sárvédő-szélesítések, az ezüstszínű tetősín és lökhárítóbetétek, plusz az emelés hozza az ide kapcsolható életérzést. Az emelés leginkább abban segít, hogy a járdaszegélyre felállás könnyebben menjen. A kinézetet egyénibbé teszi a GT Line felszereltség, ami sportosabb külsőt és az ehhez illő 17 colos könnyűfém keréktárcsákat tartalmaz. A rugózás a vastagabb oldalfalú gumik ellenére feszes, citroenes ringást ne várjunk tőle. Az eladási érveket gyarapítja a magas üléshelyzet, ami nem csak abban segít, hogy jobban át lehet látni a forgalmat. Ha valakinek rossz a dereka, nehezebben mozog, akkor neki aranyat ér, hogy nem az úttest fölött pár centire kell leülnie, és onnan kiszállnia.
A Stonic széles motorválasztékának a felsőbb része felé helyezkedik el a 120 lóerős kivitel. Ezt a teljesítményt egyliteres, turbós háromhengeresből préselték ki. A 48 voltos lágyhibrid technikával szerelt erőforrás a 7 sebességes dupla-tengelykapcsolós automatával igazi városi autóvá varázsolja a modellt. A leállással és a gyors indítással nincs probléma, és a váltások simasága is rendben találtatott. Talán egyedül a városi fogyasztás rontja el a kiváló összképet, hiszen ez elérheti a 6,5-7 litert is. Így pont azon a területen produkál rosszul, ahova elviekben szánták. Megjegyzendő, hogy ez a furcsaság „szerencsére” a legtöbb kis turbómotoros autóra jellemző. Megnyugtató viszont, hogy települések között és autóutakon az étvágy könnyen 5 liter körülire csökken. A gyorsulás átlagos, 50-60 km/óráig viszont egész jó a dinamika.
A vezető előtt még nincs sík kijelző, ezért üdítő látvány a két mechanikus óra és közötte a hosszúkás jelzőpanel. A központi képernyő 8 colos és a Kiákban megismert menürendszer található rajta. Megmaradt a tekerőkkel és gombokkal vezérelhető klímaállítás, aminek a kezelése gyors és minimális odafigyelést igényel. A központi képernyőn különböző hangulatok között lehet válogatni, mindegyikhez oda illő hang is párosul. A hidegben rendesen dobott az életérzésen a kandalló és a benne lobogó tűz ropogása. Elöl helyhiányra nem lehet panasz: jól formázottak, jó oldaltartásúak az első ülések. Az ezüstszínű betétekkel feldobott műanyag burkolatok ízlésesek. Az ülések, a bőrkormány fehér varrása, a szürke csíkok az szövetülések szélein és az XCeedből megismert minta üde látványt nyújt.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4140/1760/1590 mm
Motor: 998 cm3, 120 LE/6000, 200 Nm/2000–3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s
Ár: 8 734 000 Ft (alapár: 7 649 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Magyarország