Néha az a gyanúja az embernek, hogy a Toyota robbantotta ki a dízelbotrányt, mert Európában ők húzták a legnagyobb hasznot az öngyújtós motorok népszerűségvesztéséből. Hogy a japánok európai egész pályás hibrid letámadása tovább fokozódjon, a Camry mellett forgalmazni kezdték a Highlander negyedik generációját is. A recept hasonló a testes limuzinéhoz: egyetlen választható motor, kötött felszereltségek, mindez óriási térrel és kényelemmel nyakon öntve, és megfűszerezve néhány furcsa, az európai ízléstől, igényességtől távol álló utastérrészlettel.
Tesztautónk leginkább a méreteivel tűnik ki a hazai autóparkból, mert a hossza 4 milliméter híján ötméteres. Ez a BMW X5 és a kisteherautók ligája. A forma egyedi, amiből leszűrhető, hogy a közelmúlt gyermeke, nem a régi, unalmas vonalak újragondolása. A padlólemez és a műszaki tartalom azonos a RAV4-nél és a Camrynél használtakkal, a különbség, hogy a közel 2,2 tonnás autót itt már 248 lóerő mozgatja. A kialakításnak köszönhetően kéttonnás, fékezett utánfutót is vontathat.
A hibrid rendszer profi módon hangolja össze a három villanymotor és a takarékosságra hangolt négyhengeres működését. A nyomulós, rohanós vezetésről a felbőgő és zavaróan hangos motorhang gyorsan leszoktat. A nagy szabadidő-autó a Priusoknál jól bevált működési móddal alakítja magához a vezetőjét, ha ezzel megbékél a sofőr, akkor nagyon kedvelni fogja a Highlandert. Cserébe a városok közötti utakon bemehet akár 7 liter alá is a fogyasztás.
Nekünk ez nem sikerült, bár az átlagunk 9 liter alatt maradt valamennyire. Ha belegondolunk ebbe az értékbe, világossá válik, hogy miért csak ezzel az egy motorral árulja felénk a Toyota a tengerentúlon közepes méretűnek számító testes SUV-t.
Az utastérben számtalan pakolóhely található, a középső üléssor előre-hátra mozgatható, így ötüléses verziónál a raktér 579 és 865 liter között változik. A méretek ellenére a leghátsó üléssor inkább nagyobb gyereknek ajánlott. A tolatókamera képének felbontása elmarad a ma elvárttól és a két első ülés közötti, óriási tárolóval rendelkező könyöklő megoldása is elég furcsa. Az autó magas árát az egyszerűbb felszereltség választásával és a nagycsaládos kedvezménnyel lehet barátibbá varázsolni.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4966/1930/1755 mm
Motor: 2487 cm3 + 3 villanymotor, 248 LE, 391 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,3 s
Ár: 21 320 000 Ft (alapár: 16 790 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Balogh Miskolc