Könnyen lehet, hogy idővel az ID4 fogja leváltani a VW legjobban fogyó modelljét, az igen széles motor- és váltókínálattal rendelkező Tiguant. Érdekes kérdés lehet, hogy melyik nevet tartja meg majd a német konszern, de ennek megválaszolása szerencsére nem a mi problémánk.
Az ID4 ideális családi négykerekűnek, de akár céges kocsiként is megállhatja a helyét. Tesztautónk a már nem kapható első széria tagja, amely az energiát nettó 77 kWh kapacitású akkumulátorban tárolja. A sporttáskában elférő villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. Eszement sebességre és gyorsulásra nem kell számítani: 160 km/órában maximálták a végsebességet, a 100 km/órát pedig 8,5 másodperc alatt éri el a modell, ami megfelel az azonos méretű, átlagosan motorizált SUV-k mozgékonyságának. A különbség, hogy az ID4 csendben szökken fel a kívánt tempóra.
Megjegyzendő, hogy a gyorsulás intenzitása autópályás tempó körül már érezhetően lecsökken.
Lassan át kell állni a liter/100 km-es fogyasztásról az új mértékegységre, így a VW-t is azzal tudjuk a legjobban bemutatni, ha azt mondjuk róla: az ID4 nálunk 17,5 és 18 kWh körüli energiát használt 100 kilométeren – ami egész jó eredmény. Az amerikai környezetvédelmi ügynökség, azaz az EPA 402 kilométeres hatótávot mért, ami szerintünk is teljesíthető.
Vezetni kellemes élmény az ID4-et, az alacsony súlypont és a hátsó hajtás egész jó élményt ad. Egyedül a lassítással kell megbarátkozni, mert a fékpedál érzete más, mint amit megszoktunk, jóval „szivacsosabb” a nyomási érzet, miközben a rendszer emellett hatékonyan működik.
Az ID3-nál nagyobb fülkéjéből szerencsére eltűnt az elődben jól látható spórolás, a barna/sötétszürke üléskárpit sokat dob a kinézeten. Okos megoldás a 40/20/40 arányú hátsó üléstámla-dönthetőség, mert így két fő, plusz egy hosszú tárgy is szállítható. Az első ülések háttámláján lévő mobiltartó zseb ritka jó ötlet, valószínűleg sokan le fogják másolni. Sajnos a központi kijelző kezelhetőségét még mindig lehetne fejleszteni, mert időnként egész bosszantó hibákat produkál.
Ez utóbbi azért is zavaró lehet, mert nemsokára érkezik a piacra a Berlinben készülő Tesla Model Y. A jelenleg egy hivatalos szervizzel és minimális kereskedői hálózattal rendelkező, elöl-hátul csomagtartós amerikai komoly mennyiségű ID4-vásárlót csábíthat el a németektől.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4548/1852/1612 mm
Motor: villanymotor, 204 LE, 310 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s
Ár: 16 98459 Ft (alapár: 16 944 340 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária Kft.