Okos a Toyota: a Yaris Crosst látva és vezetve válik érthetővé, hogy az Év autója címet bezsebelő új Yaris miért maradt négy méter alatti hosszúságú. Remek városi kisautó, amit két személy és két gyermek szállítására terveztek. Ugyanis aki kicsit nagyobbat akar, annak ott a Cross verzió...
A Yarisnál divatosabb újdonság 24 centivel hosszabb, és ugyanazt a technikát használja. Tesztautónk két centivel szélesebb a Yarisnál, magassága pedig 6 centivel nagyobb. A növekedés legjobban a csomagtartón látszik, az igazán kisautós 286 liter az első hajtású verziónál 397 literre emelkedett. Miután mi a 4 x 4-es csúcshibridet tettük próbára, így annak 320 literes a csomagtere, amely jól pakolható, hálóval és akasztókkal remekül ellátott. A hossznövekedés másik előnye, hogy a hátsó ülésen a magasabb emberek térdei, lábai jobban elférnek.
A hasmagasság 2,5 centit nőtt, így a vastagabb oldalfalú gumikkal a járdaszegélyek könnyebben leküzdhetők. A tesztautónk csúcskivitelű, ez rögtön behatárolja a vásárlóit: az összkerékhajtás azoknak jön jól, akik olyan körülmények között élnek és közlekednek, ahol télen szükséges ez a technika. Más esetben felesleges folyamatosan cipelni a hátul lévő villanymotort és differenciálművet. Az extra tömeg különben nem igazán érződött a fogyasztáson, mert valamivel 5 liter fölötti értéket mértünk.
A motor hangja leginkább autópálya-tempónál érzékelhető, amihez hozzájön még a külső visszapillantók által generált szélzaj. Ez a nagyobb tükrök hátránya. A mindennapokban egyébként jól teljesít a Yaris Cross, ez a beülésnél azonnal érződik. Akinek fáj a dereka vagy nehezebben mozog, annak a magasabb, szabadidő-autós üléshelyzet nagy előnyt jelent.
Az utastérben átlagos minőségűek a műanyagok, az ajtókon szövetbetétek találhatók, a mobiltelefont kábel nélkül is lehet tölteni. A műszerfal középső részén praktikus tárolót alakítottak ki. A Yarisból ismert központi érintőképernyőt használják. Mivel a műszaki alapok azonosak a kistestvérrel, így a futóművekre nem lehet panasz, egész jól vezethető a Cross kivitel.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4180/1765/1560 mm
Motor: 1490 cm3 + villanymotor, 116 LE/120 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,8 s
Ár: 10 530 000 Ft (alapár: 5 990 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Balogh Miskolc