DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Menetpróba - Hyundai Ioniq 5 Comfort Edition 2WD 72,6 kW

Az utóbbi időkben az a mondás terjedt el autós körökben, hogy a koreaiak az új japánok. Akik ráadásul a friss elektromos autógenerációjuk megérkezésével léptek még egy szintet. Lássuk, mi igaz a pletykákból, és milyen autó a legmodernebb Hyundai Ioniq 5!

Mára tisztán elektromos autókat kínáló almárkává vált a Hyundai korábbi modellje. Az Ioniq 2016-os megjelenésével azzal tűnt ki a mezőnyből, hogy ezt a típust kínálták egyedül hibrid, tölthető hibrid és elektromos verzióban is. A legújabb szintlépést az jelenti, hogy az újdonság már a (Kiával egységes) vállalatcsoport direkt villanyautóknak készített padlólemezére épül.

hyundai-ioniq5-menetproba-2021-02



Ez persze nem látszik a modellen, pláne hogy az autó külső megjelenése olyan, amitől leesik az ember álla. A forma az egyik leggusztusosabb retro, a tervezéshez az ihletet pedig állítólag az első generációs Hyundai Pony adta (1975), amelyet annak idején Giorgetto Giugiaro álmodott meg.

A másik meghökkentő dolgot a méretek jelentik. A képek alapján Golf méretűnek gondolt autó (4,2 méter) a valóságban közel 4,7 méteres, azaz a Santa Fe vagy a BMW X3 ligájában játszik. Szóval helyhiányra biztosan nem lesz panasz.

hyundai-ioniq5-menetproba-2021-03

A műszerfalon két elfektetett képernyő található, a középen lévő érintős változat alatt megmaradtak a szellőztetés fizikai gombjai, ezeket könnyű kezelni. A kijelző átlátható, kis gyakorlást követően megszokható a működtetése. A két első ülés között az átjárhatóságot a két pohárnak vagy palacknak helyet adó tartókonzol némileg akadályozza.

A padló természetesen teljesen sík, a kereken háromméteres tengelytávnak köszönhetően óriási a láb- és az utastér. Ha ez nem lenne elég, a hátsó ülések előre-hátra is mozgathatók (135 mm). A csomagtartó mérete 527 literes, ami a hátsó ülések elfektetése után 1587 literesre bővül. Rakodótérből sosem elég: az Ioniq 5 orrában is található pakktér. Mivel tesztautónk csak a hátsó kerekét hajtotta, így elöl 57 literes a nyílás. Itt is lehet tartani a töltőkábelt, ha hátul tele a csomagtartó és körülményes kivenni. Ugyanis a csomagtartó padlója alatt praktikusabb tárolni a kábeleket, mert az autót a jobb hátulján lehet tölteni.

hyundai-ioniq5-menetproba-2021-01

Ahol az Ioniq 5 megjelenik, ott garantáltan tátva marad az emberek szája. Pedig a műszaki tartalomról ekkor még mit sem tudnak…

A kezeink közé került Ioniq életszerűbbé és könnyebben terjeszthetővé teszi a villanyautózást. A kulcs a 800 voltos töltőfeszültség. Ennek segítségével az itthon is már terjedőfélben lévő 50 kW-os töltőkkel egy óra alatt 80 százalékra ugorhat az energiaszint. Ez a töltési képesség ebben az árkategóriában igen tisztességes. Nem véletlenül tagja a Hyundai az Ionity gyorstöltő hálózatnak, az ott használt 150 kW-os vagy nagyobb teljesítményű oszlopok töltési tempója felveszi a versenyt a benzinkutakéval. Nincs többé időrabló ácsorgás és semmittevés…

hyundai-ioniq5-menetproba-2021-04

A modell hatótávja a nagyobb akkuval papíron 480 km, de gyakorlatban is könnyedén hozható a 400 kilométer

A tesztautónk az egyik leggyorsabban tölthető és talán legstílusosabb elektromos autó, amiből itthon már félszáz gazdára talált. A hazai kvótából még maradt száz, igyekezzenek, akik szeretnének belőle.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4635/1890/1605 mm

Erőforrás: villanymotor (217 LE/350 Nm)

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,4 s

Ár: 15 999 000 Ft (alapár: 14 999 000 Ft)

Tesztautó: Hyundai Hatvan

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: