A Tiguan 2007-ben mutatkozott be, a második generáció pedig rá kilenc évre követte. Közben a VW SUV-kínálata ötdarabosra bővült, amelybe már egy nyitott szabadidő-autó is belefért. Megérkeztek azóta a hibrid és a tölthető hibrid változatok is, de tesztautónkat nem ezek, hanem egy turbódízel erőforrás hajtotta.
Mielőtt jönnének a megjegyzések, jó tudni, hogy rendszeres autópályázásra és hosszabb távokra – jelenleg – ez a motor a legalkalmasabb, bizonyíték lehet állításunkra a 6-6,5 literes autópályás fogyasztás és a csendes motorhang. Városban persze fordul a kocka, ott több babér terem a modern technikának.
A karosszéria hozza az elegáns, kissé konzervatív VW-stílust. A külső átalakulása a szokásos mintát követte, az olcsón cserélhető elemek változtak, többek között a lökhárító, a hűtőrács és a lámpák újultak meg. Apropó fényforrások: a LED-es eszközök komoly fényerővel rendelkeznek, és nagyon jól működik a reflektor szembejövőket/előttünk haladókat kitakaró funkciója is.
Az utastérben a halványszürke kárpitok jól mutatnak, de a világos színük miatt extra odafigyelést igényelnek. A Tiguan sikeréhez az is hozzájárulhat, hogy a SUV sok ötlettel kápráztat el, amelyek nagyot dobnak a mindennapi használhatóságon. Az első könyöklő alatt lévő hűthető tárolóban kényelmesen elfér egy másfél literes palack. A hátsó ülések külön-külön előre-hátra mozgathatók, a csomagtartó padlója alatt extra tér található. A csomagtér oldalán rekeszek és kampók sorakoznak – ettől még szerethetőbbé válik az autó.
A kormányon szolgáló gombokat felváltották az érintős csúszkák, amelyek használatát még szokni kell, és hasonló a helyzet a hőmérséklet szabályozásával is. A középső érintőképernyő jó felbontású, jól is kezelhető, viszont néhány általunk fontosnak vélt menüpontot körülményes megtalálni benne.
A dupla-tengelykapcsolós váltó elinduláskor kissé darabosan működik, de megnyugtató, hogy Sport állásban ez a viselkedés eltűnik. A menetprogramok között jól érzékelhetők a különbségek.
A négykerék-hajtás télen és a hegyekben jól jön, a hajtásrendszert természetesen nem terepezésre hangolták. Aki nem használja ki a 4 x 4-es technika előnyeit, annak nincs értelme megrendelni, mert első hajtással könnyebb, azaz még takarékosabb az autó.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4509/1839/1675 mm
Motor: 1968 cm3, 200 LE/1750–3500, 400 Nm/1750–3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,5 s
Ár: 15 853 790 Ft (alapár: 11 669 620 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária Kft.