DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Menetpróba - Volkswagen Tiguan 2,0 TDI 4Motion DSG

A német márka mára az egyik legszélesebb szabadidőautó-kínálattal rendelkező autógyártóvá vált. Nemrég frissült tesztautónk leginkább az elektronika terén erősödött, így továbbra is a VW egyik legjobban fogyó típusa lehet.

A Tiguan 2007-ben mutatkozott be, a második generáció pedig rá kilenc évre követte. Közben a VW SUV-kínálata ötdarabosra bővült, amelybe már egy nyitott szabadidő-autó is belefért. Megérkeztek azóta a hibrid és a tölthető hibrid változatok is, de tesztautónkat nem ezek, hanem egy turbódízel erőforrás hajtotta.

vw-tiguan-menetproba-2021-01



Mielőtt jönnének a megjegyzések, jó tudni, hogy rendszeres autópályázásra és hosszabb távokra – jelenleg – ez a motor a legalkalmasabb, bizonyíték lehet állításunkra a 6-6,5 literes autópályás fogyasztás és a csendes motorhang. Városban persze fordul a kocka, ott több babér terem a modern technikának.

A karosszéria hozza az elegáns, kissé konzervatív VW-stílust. A külső átalakulása a szokásos mintát követte, az olcsón cserélhető elemek változtak, többek között a lökhárító, a hűtőrács és a lámpák újultak meg. Apropó fényforrások: a LED-es eszközök komoly fényerővel rendelkeznek, és nagyon jól működik a reflektor szembejövőket/előttünk haladókat kitakaró funkciója is.

vw-tiguan-menetproba-2021-03

Tavalyelőtt a Tiguan volt a legjobban fogyó VW: 910 ezer darab kelt el belőle. A népszerűség a széles motor-/hajtásválaszték mellett a konzervatív külsőnek és a kiváló minőségnek köszönhető

Az utastérben a halványszürke kárpitok jól mutatnak, de a világos színük miatt extra odafigyelést igényelnek. A Tiguan sikeréhez az is hozzájárulhat, hogy a SUV sok ötlettel kápráztat el, amelyek nagyot dobnak a mindennapi használhatóságon. Az első könyöklő alatt lévő hűthető tárolóban kényelmesen elfér egy másfél literes palack. A hátsó ülések külön-külön előre-hátra mozgathatók, a csomagtartó padlója alatt extra tér található. A csomagtér oldalán rekeszek és kampók sorakoznak – ettől még szerethetőbbé válik az autó.

A kormányon szolgáló gombokat felváltották az érintős csúszkák, amelyek használatát még szokni kell, és hasonló a helyzet a hőmérséklet szabályozásával is. A középső érintőképernyő jó felbontású, jól is kezelhető, viszont néhány általunk fontosnak vélt menüpontot körülményes megtalálni benne.

vw-tiguan-menetproba-2021-02

A Tiguan 1640 kilós, azaz viszonylag könnyű. Egy ilyen autóban hosszú távon nehéz versenyeznie a dízelmotorral a hibrid és a tisztán elektromos modelleknek

A dupla-tengelykapcsolós váltó elinduláskor kissé darabosan működik, de megnyugtató, hogy Sport állásban ez a viselkedés eltűnik. A menetprogramok között jól érzékelhetők a különbségek.

A négykerék-hajtás télen és a hegyekben jól jön, a hajtásrendszert természetesen nem terepezésre hangolták. Aki nem használja ki a 4 x 4-es technika előnyeit, annak nincs értelme megrendelni, mert első hajtással könnyebb, azaz még takarékosabb az autó.                               

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4509/1839/1675 mm

Motor: 1968 cm3, 200 LE/1750–3500, 400 Nm/1750–3500

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,5 s

Ár: 15 853 790 Ft (alapár: 11 669 620 Ft)

Tesztautó: Porsche Hungária Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: