DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - SsangYong Rexton 2,2 e-XD1

A legrégebbi koreai autógyár frissítette csúcsmodelljét, amelyet új váltóval és sok aprósággal tettek jobbá.

A Rexton megújulva száll harcba a vásárlókért, a legszembetűnőbb változást az új, gyémánt mintás hűtőrács jelenti. A forma maradt a megszokott, testes szabadidő-autós, ami az alvázas felépítésnek köszönhetően extra magas üléshelyzetet biztosít. A fülkébe történő biztosabb bejutásról a fellépő gondoskodik, amely viszont rontja az autó terepképességeit.

menetproba-2021-10-ssangyong-rexton-03



A változások leginkább a lemezek alatt történtek, a legfontosabb újdonság, hogy már nyolc sebességet kapcsolgat az automata váltó. A szerkezet még mindig a klasszikus fajta, nem dupla tengelykapcsolós, de a korábban tapasztalt kis kapcsolási késések szerencsére eltűntek belőle, így a gyorsabb elindulást már semmi sem zavarja.

A változások a motort is érintették, jelenlegi formájában már megfelel a legfrissebb előírásoknak, ráadásul a teljesítménye 202 lóerőre növekedett. A hajtást érintő változásoknak köszönhető az is, hogy 10,7 másodpercre rövidült a 100 km/órára történő gyorsulás, ami egy ekkora monstrumtól egyáltalán nem rossz.

Fogyasztás terén – a települések közötti utakon – egész parádés értékeket produkált a Rexton, időnként még hét liter alá is bejutottunk, de az átlagunk kilenc liter körülire jött ki. Szóval utazó autónak sem rossz a hatalmas belsővel rendelkező különlegesség.

menetproba-2021-10-ssangyong-rexton-01

A csúcsverzióból eltűntek a vezető előtt dolgozó klasszikus műszerek – a Rextonban minden óra digitális

A tér nagysága elég durva, mert a raktér a harmadik sor ülés használatakor 240 literes, öt üléssel 872 liter, a teljesen síkba rakott két hátsó üléssornál pedig 1977 liter. Az utastér hozza a 2021-ben elvártakat: USB-csatlakozók, vezeték nélküli telefontöltés, dönthető második üléssori háttámla és ülésfűtés, és mindenhol önálló légkondi-szabályozás.

A leghátsó sorban történő utazás persze leginkább rövid utakra és az alacsonyabbaknak javasolt. Ennek az oka nemcsak a kisebb lábtér, hanem az oldalablakok hiánya okozta kellemetlen bunkerérzés.

menetproba-2021-10-ssangyong-rexton-02

A központi kijelzőnél csak a tolatókamera képének élességét érheti kritika, kezelhetőségben, működési sebességben megelőz több európai gyártmányt is. Okos megoldás, hogy a kijelző tükrözhető a 12,3 colos műszerfalra, így például a navigáció jobban látható.

Az autó által biztosított hatalmas tér, a jó felszereltség, a kiváló anyagok és a príma kidolgozás komoly csábító erő lehet. Ez kombinálva az alvázas felépítéssel ideális utánfutóhúzó, terepen is jól használható szabadidő-autóvá varázsolja a Rextont.      

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4850/1960/1825 mm

Motor: 2157 cm3, 202 LE/3600, 441 Nm/1600–2600

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s

Ár: 17 700 000 Ft (alapár: 14 499 000 Ft)

Tesztautó: WAE Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: