A VW ügyesen fejlesztette önálló modellé a Passat CC-vel indult négyajtós kupét, amely a 2017-es típusváltásnál már Arteon néven lépett színre. Tavaly történt a modell ráncfelvarrása, ennek örömére megjelent Európában a nagyobb rakterű kivitel, ami természetesen a sportos és elegáns kombikra jellemző nevet kapott.
A Shooting Break karosszériaváltozat nagyon jól áll az Arteonnak. Ha lehet mondani, még szebb és praktikusabb, mint az amúgy tetszetős alapmodell. Praktikus előnye is van: a hátsó ülésnél nem kezd beszűkülni a tető, így a fejtér a második sorban nagyobb, aminek a magasabb utasok kifejezetten örülnek.
Pár további finomság is megtalálható az autóban, amely jól elkülöníti a Passat Varianttól az Arteon kombit. Többek között olyan apróságokat dobtak be a tervezők, mint az a funkció, hogy a kulccsal az autóhoz közeledve a hátsó ajtók azonnal nyithatóvá válnak. Így nem szükséges még egyszer megnyomni a kulcs gombját. A hátul ülők kaptak külön légkondis szabályzást, óriási lábteret és persze USB-csatlakozókat.
A csomagtér mérete igen szép, alaphelyzetben 565 literrel lehet gazdálkodni. Ha az Ikeából kell bútort elhozni, akkor ezzel a kombival sincs gond: az elfektetett hátsó üléseknél már 1632 literes a raktér mérete. Ha valaki kifogást keres, legfeljebb abba köthet bele, hogy a ledöntött ülések nincsenek egy síkban a csomagtérrel, és összességében valamivel kevesebb térrel lehet gazdálkodni, mint a Passat kombinál.
A műszerfal szerencsére jobban eltér a ráncfelvarrás óta a Passattól, az R-Line csomagnak köszönhetően pedig megjelent a csapott aljú, sportosabb kormány. A hangulatvilágításnál 30 féle színből lehet választani, így jól egyénre lehet szabni az Arteon belsejét. Az anyagok minősége megfelelő, a keret nélküli ablakokkal ismét ügyesen a Passat fölé lőttek a tervezők.
A menetpróba alatt szerzett tapasztalatok is bizonyítják, hogy felesleges temetni a dízelmotorokat, hiszen ennek a kombinációnak országúton négy liter körüli a fogyasztása, autópályás tempónál pedig 5,5 és 6 literrel érdemes számolni. Aki sokat megy városban, az persze tudja feljebb srófolni a fogyasztást.
A hétsebességes, dupla tengelykapcsolós váltó alacsonyabb tempónál még finomabban dolgozik, mint korábban. Ezzel a megoldással és a hatalmas tetőablakkal vált igazi utazó autóvá az Arteon kombi.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4860/1871/1462 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE/3500, 360 Nm/1600
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s
Ár: 15 665 220 Ft (alapár: 13 941 170 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária