Amikor tavaly leleplezték a felfrissült Hiluxot, a rendezvényen – kis túlzással – szinte megváltóként mutatták be a csúcsmodellt, olyan autóként, amellyel igazán nagyot szakíthat a Toyota. Ezért a kereskedők és a vásárlók is nagyon örültek az Invincible, azaz a legyőzhetetlen érkezésének.
A 204 lóerőt és az 500 Nm-t ezúttal 2,8 literes négyhengeresből préselték ki. A számok jól mutatnak, de a tesztautótól azért ne várjunk óriási vágtákat. A 10 másodperc körüli gyorsulás és az autó dinamikája inkább kívülről és terepen szuperlátványos. Belülről sincs sportautós gyorsulás, csak szokatlan az ekkora méretű test viszonylag gyors mozgása.
A játéklehetőséget a vizes aszfalt, a laza talaj és a hátsókerék-hajtás biztosítja. Aki a biztonságra megy, az maradjon ilyen körülmények között a menetstabilizálónál és aktiválja a 4 x 4-es hajtást.
Terepjárásra abszolút alkalmas a Hilux, mert a hatalmas nyomatékhoz, a jó terepszögekhez és a 29 centis hasmagassághoz kiválóan passzol a 4 x 4-es rendszer. A tengelykapcsoló leégetése ellen megoldást jelent a csúcsforgalomban és terepen is aranyat érő hatsebességes automata váltó. A vontatásban és a teherszállításban jól jön az alvázas konstrukció, a merev hátsó tengely és az önzáró differenciálmű. A felépítés és a hátsó laprugók miatt személyautós rugózást hátul ne várjunk, főleg terheletlenül.
Az Invincible kiadás külsejére nem lehet panasz: a 18 colos keréktárcsák, a fellépő, a fényezés és a feliratos platóajtó megadja az alaphangot. Furcsa, hogy nem volt műanyag betét a fényezett platón, amit védtelen állapotában nagyon könnyű összekarcolni.
Az utastér fekete bőrülésekkel kápráztat, amelyek kényelmesek és jól is néznek ki. Azt, hogy 2021-et írunk, jól mutatja a műszerfal közepén lévő érintőképernyő és a könnyű mobilos összeköttetés.
Szerencsére megmaradtak a fizikai gombok a hőmérséklet-szabályozásban, így egyszerűbb a sofőr dolga. Persze a vezetési segédek sem maradtak ki a felszereltségből. Érdekes és ritka a felirat a bal első ajtón, amely felhívja a figyelmet a kipufogógáz-regeneráló rendszer nagy hőkibocsátására.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5330/1855/1815 mm
Motor: 2755 cm3, 204 LE/3000, 500 Nm/1600–1800
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s
Ár: 15 360 650 Ft (alapár: 12 052 300 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary Kft.