A Hyundai legnagyobb szabadidő-autója tavaly lépett színre, és teljesen új padlólemezre épül. Ennek köszönhetően könnyebb és szilárdabb, mint az elődje. Az innovációknak köszönhetően az újdonság minden kivitele – a méretnövekedés ellenére – takarékosabb az elődjénél.
Az új Santa Fe esetében talán az elsőkerék-hajtású hibrid a legjózanabb motor- és hajtásválasztás. Tesztautónk hét ülésével, 4 x 4-es rendszerével és legjobb felszereltségével tért el ettől. A sokat autópályázóknak jobb lehet a dízel, de minden más körülmény esetén jó választás a 230 lóerőt és 350 Nm-t tudó hibrid.
Az 1,6-os hagyományos erőforrás és a villanymotor mellett a rendszer egyik kulcseleme a hatsebességes váltó. Itt már a hagyományos automatát alkalmazzák, ez sima váltásokat biztosít, még hirtelen végrehajtott, erős gyorsítás esetén is. A rendszer remekül hangolt, simán, észrevétlenül végzi a dolgát, jól koordinál a két hajtásmód között. Ha kell a nagyobb teljesítmény, akkor a két motor villámgyorsan együtt dolgozik, így csak a folyamatosan jelen lévő nagy húzóerő tűnik fel.
A menetprogramok között lehet válogatni, a karakterek közötti különbségek aránylag jól észlelhetők. A testes szabadidő-autó nyugodt stílusához leginkább az öko, komfort és az intelligens állás illik. A rugózás jól hangolt, a fókuszba természetesen a kényelem került. A terepezést – a futóművek mellett – előre telepített terepprogramok is segítik.
Ami az utastér összeállítását illeti: úgy látszik, a hidrogénhajtású, 2018-ban debütált Nexo alapozta meg a Hyundai SUV-k belső dizájnját. A Santa Fénél is megtalálható a gombos rendszerű automata váltókapcsoló – a két első utast elválasztó közép konzol alatt pedig ott a hatalmas, oldalt nyitott tároló. A „barlangban” vezeték nélküli telefontöltési lehetőség és USB-portok találhatók.
Az utasteret nappabőrbe burkolták, a kétféle szürke szín remek kontrasztot biztosít. Ehhez jól passzolnak a fémszínű középkonzol-elemek. Az első ülések nagyon kényelmesek, számtalan módon állíthatók, természetesen elektromos motorok segítségével.
A Kia–Hyundai kapcsolat a szuper fejlett elektronikai háttérről ismerhető fel leginkább. A Sorentóban már általunk is kipróbált, az irányjelzéskor a körműszerben megjelenő oldalkamera-kép érdekes, de megszokást igényel. Az már-már természetes, hogy a Santa Féből sem spóroltak a vezetési segédekkel, mert nagyon hosszú a lista.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4785/1890/1680 mm
Motor: 1598 cm3+villanymotor, 230 LE/350 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s
Ár: 19 184 000 Ft (alapár: 11 999 000 Ft)
Tesztautó: Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft.