Azt, hogy jó ötlet volt-e a Seatról leválasztani a Cuprát, és önálló útra terelni, az idő, de leginkább az eladási adatok majd eldöntik. Az mindenesetre kijelenthető, hogy a tesztelésből élő újságírók jól jártak a sportos modellekkel. Esetünkben például az élekkel szabdalt külső megadja az alaphangot, a közel 4,5 méteres SUV már-már a Lamborghini Urus kisöccsének is tekinthető.
Ami a belsőt illeti: a fekete utastérhez különösen jól illenek a kint is felbukkanó bronz kiegészítők, a keretes légbeömlők és varrások. A sportosság természetesen itt is tetten érhető, az ülésbe épített fejtámlával rendelkező első sportülések szuperdögösek. Az utastér helykínálata, kialakítása és kidolgozása csillagos ötös. A sportosságnak köszönhető, hogy a kormányküllők aljára került a menetprogram-választó és az indítógomb is.
A műszerfalnál mindenki magára tudja szabni a neki tetsző rajzolatot, mert hatfajta dizájnból lehet válogatni. Az érintőképernyőnél a kevesebb a több mondás érvényesül: rengeteg, már-már túl soknak tűnő funkciót telepítettek rá. Ráadásul elhagyták a hűtés-fűtés hagyományos, mechanikus kapcsolóit – ez nem feltétlenül jön be a vásárlóknak. A gyakran használt funkciók a kijelző tetején kaptak helyet, de így is körülményes a működtetésük. Az érintőképernyő különben nagyon látványos, a kamerák képei tűélesek.
Meglepetésre a hétsebességes, dupla-tengelykapcsolós váltó időnként furcsa dolgokat produkált: a legsportosabb állásban (Cupra) például párszor nagyon kényelmes tempóban váltott. Ezt ellentételezi, hogy a menetállások között találni egy egyénre szabható beállítást is, ebben magunk válogathatjuk össze, mit várunk el a Formentorunktól.
A modell legsportosabb kivitele feltűnő külseje mellett menésével és hangjával győzi meg a vásárlót. Az autó feszes rugózásához jól illik a 4 x 4-es hajtás, ezek a 310 lóerős és 400 Nm-es turbómotorral izgalmas párost alkotnak. Kanyargós utakon különleges dolgokat művelhetünk vele. Az elérhető kanyarsebesség és gyorsulás sokaknak meglepetést okoz, hogy ezek között ne legyen ott a sofőr, időbe telhet a megfelelő tapasztalatok begyűjtése.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4450/1839/1511 mm
Motor: 1984 cm3, 310 LE/5450–6000, 400 Nm/2000–5450
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 s
Ár: 20 423 0720 Ft (alapár: 18 277 420 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária