A Hyundai Bayon azokat a vásárlókat célozza meg, akik a négy méter körüli kisautók kategóriájában keresnek szabadidő-autós jegyeket felmutatni tudó járművet. A modell lemezek alatti technikája ismerős lehet a Kia Stonicból és a Hyundai i20-ból, de a rokonság nem riasztó, szerencsére alig vehető észre.
Szerkesztőségünknek elsőre az alapot jelentő 1,2-es szívó verziót sikerült kipróbálnia a maga 84 lóerejével, ami visszahozta a ma már kiveszőben lévő „ha jól pörgetem, akkor haladok” életérzést. Ennél sokkal meggyőzőbbnek mutatkozott azonban a 100 lóerős modell dinamikája. Reményteli vele kapcsolatban, hogy sportmódban még jobban veszi a fordulatot. Pozitívum a motorral kapcsolatban, hogy a háromhengeresnek elfogadható a hangja – ezt nem minden konkurens erőforrásról lehet elmondani. Az átlagfogyasztás is bizalomgerjesztően alakult: a pörgetős, „újságírós” használat ellenére 7 liter körüli átlagot jelzett a műszerfali tájékoztatás.
A kisautó komolyságát jól mutatja, hogy hétsebességes, dupla-tengelykapcsolós váltó is kérhető hozzá. Mi a hatsebességes, kézi kapcsolásúval nyúztuk, de ez sem okozott csalódást.
A csomagtartó 411 literes, amely ebben a méretosztályban dicséretes érték. A 183 milliméteres hasmagasság a hazai utakra ideális, az átlagnál nagyobb magasság leginkább a járdaszegélyre felálláskor jön jól. Az emelésnek is köszönhető, hogy nem kell olyan mélyre ülni, mint a kisautókban. A külső mellett, ez a modell másik vonzó eleme.
A fülkében egyszerű, de elfogadható minőségű műanyagok találhatók, az utastér hangulatát színes betétekkel és az ehhez passzoló varrásokkal lehet feldobni. Bár nagy teljesítményről szó sincsen, a fémbevonatú pedálok és a lábtartó visz némi sportosságot az utastér hangulatába. Hátul óriási lábtérre nem kell számítani, két átlagos méretű felnőtt viszont elfér a második sorban.
A műszerfal, a központi kijelző, a kiváló mobilos csatlakoztathatóság és az USB-portok száma mutatja, hogy friss fejlesztésű a Bayon: a sofőr előtt 10,2 colos panel található, a műszerfal közepére 8 vagy 10,25 colos érintőképernyő kérhető. Elöl két USB csatlakozó található, hátul pedig egy. A műszerfal már csak egy nagy kijelző, nincs hagyományos mutatós óra. Aki a konzervatív megjelenésre vágyik, jó ha tudja, hogy csak az 1,2 literes, szívó motorú változat kapható hagyományos műszerekkel.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4180/1775/1490 mm
Motor: 998 cm3, 100 LE/4500–6000, 172 Nm/1500–4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,1 s
Ár: 6 399 000 Ft (alapár: 5 999 000 Ft)
Tesztautó: Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft.