Az Audi sportos nyitott kabriójának tulajdonosa nem érzi úgy, hogy bármiben is szűkmarkú lett volna a gyár, amikor összeszerelték számára az autóját. A háromliteres, V6-os turbómotorból kipréselt 354 lóerőtől és 500 Nm nyomatéktól ugyan lehet többet kívánni, de teljesen felesleges. Ha mellé tesszük, hogy 45 kiló híján két tonnás az autó, és a nyomaték már 1370-es fordulattól elérhető, akkor gyorsan más ligába helyeződik az S5 nyitott verziója. Itt a cél nem az RS modellek extra sportossága, hanem a mindennapokban jól használható, élhető sportosság megteremtése.
A magasabbra pozicionálás nemcsak a jobb menetteljesítménynek köszönhető, hanem a megjelenésnek is. Az utastérbe pillantva még a legfinnyásabb ízlésű autós is elismeréssel csettint. A fejtámlával egybeépített sportülések varrása, kinézete megadja az alaphangot, amihez tökéletesen passzol az utastér elegáns formája és kidolgozása. A sportos külső és a 255/35 R19-es abroncsok is mutatják, hogy nem átlagos Audiról beszélünk.
A kabriózás az utóbbi évek forró és erős UV-sugárzású nyarain leginkább a lemenő nap fényében, este vagy borultabb időben ajánlott. Ezt annak ellenére mondjuk, hogy jól működik az automata légkondicionáló. Sajnos – a látszat ellenére – a tűző napon nem akkora élmény baseball sapkában és pólóban aszalódni a forró bőrülésen, a csúcsforgalomban állva pedig mindez még inkább ellenjavalt.
A nyitott autózás este jóval finomabb, a hangulaton sokat dobnak az autó állítható belső fényei. Aki ezt szeretné, könnyen tovább növelheti az irigyek táborát.
A hátsó ülésen két, átlagos méretű felnőtt fér el. Ha csak ketten veszik igénybe a négykarikás luxust, a huzatmentességről az első ülések mögé elhelyezhető szélterelő gondoskodik – így az erre érzékenyek is élvezhetik a nyitott tetős autózást.
Ha valaki a hatásvadászatot ki akarja maxolni, akkor mindössze annyi a teendője, hogy az 50 km/órás tempóig 15 másodperc alatt nyitható tetőt sok ember előtt nyitja vagy zárja. Lehetőleg menet közben. Ezt azzal lehet fokozni, hogy közben sportfokozatban a gázpedált próbálgatja, bár ez a módszer már nem feltétlenül illik az Audi stílusához.
Ha meguntuk a külvilágot, egy vörös vászontetővel kizárhatjuk az illetékteleneket. Ez a megoldás jóval elegánsabb és könnyebb az összecsukható kemény tetőnél. Szokatlan, hogy az esőcseppek nem kopognak a jó zajszigetelésű szerkezeten. Zárt tetőnél kint marad a zajok nagy többsége, így teljes értékű, egész évben használható autóvá változik az S5 Cabriolet. Ekkor, 370 literes raktérrel lehet gazdálkodni, ami elfogadható méret.
A feketelevest egyedül az árcédulán olvasható összeg jelenti: 34 millió forint az alapár és a szinte mindent magába foglaló extrák ellenértéke. Ebben a kategóriában persze semmin nem kell csodálkozni, a prémiumvásárlók még akkor is hajlandóak ennyire mélyen a zsebükbe nyúlni egy ilyen műremek beszerzésekor, ha kabriójuk csak második, sőt harmadik autóként teljesít majd szolgálatot a családi flottában.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4637/1846/1384 mm
Motor: 2995 cm3, 354 LE/5400–6400, 500 Nm/1370–4500
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,1 s
Ár: 34 070 820 Ft (alapár: 25 916 540 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autó