Trükkös modell az alap dízelmotorral és átlagos felszereltséggel szerelt Mercedes GLB. A 13,5 milliós alapárnál alig drágább 4,6 méteres tesztautó ajánlata olyan vevőknek keltheti fel az érdeklődését, akik eddig is elköltöttek volna egy ekkora összeget szabadidő-autóra, de prémiummárkákban nem gondolkodtak.
Ám a csillag, az árcédula és az autó mérete elindítja a kisördögöt! Két kérdés között lehet vívódni: ezen a pénzen vegyek egy Mercedes SUV-t, vagy ugyanezt az összeget egy kevésbé jó nevű, de jobb felszereltségű szabadidő-autóra költsem? Ráadásul a hét üléssel járó, 2,5 milliós nagycsaládos támogatás még tovább javítja a vételárat. Így a belépő szintű GLB az a típus, amivel a Mercedes ügyesen megérinti a csillagos autókról korábban álmodozókat.
Elsőnek legyünk túl a hátrányokon. Az elsővel rögtön a beüléskor szembesülünk, amikor a műszerfalnak helyet adó hatalmas felületen mindössze két darab 7 colos képernyő jelenik meg. Körülötte pedig ott a vaskos fekete keret – ami elég furcsán hat. A másik véleményes dolog: az üléseket nem a minőséginek ismert nappával vagy alcantarával burkolták, hanem műbőrrel – sokak szerint így szerencsésebb szövetkárpitot vagy a szövet/bőr párost kérni a belsőbe.
A hétülésesség ebben a méretben inkább a városi, rövid távú személyszállításról szól. A legutolsó sorban maximum 170 centis egyéneknek érdemes utazniuk. Ekkor persze kisautónyi méretű a csomagtartó, viszont mindenhol elérhető az USB-csatlakozó.
Ha csak az első két sor ülést használják, akkor 570 literrel lehet számolni, ledöntött hátsó ülésekkel már 1805 literes a rendelkezésre álló tér. A hátsó ülések támlájának a dőlésszöge állítható, és az üléseket lehet külön-külön, előre-hátra mozgatni. Így óriási hely marad a lábaknak a második sorban, a fülke kényelme pedig az átlagos igényeket bőven kielégíti.
Az autóban a kétliteres dízelmotor belépő szintű kivitele található, itt is arról szól a történet, hogy az átlagos igényeket kielégítsék. Nyolcsebességes, dupla-tengelykapcsolós automata váltó található mellette, ez a páros jól összedolgozik. A vezetési segédekből a feltétlen szükségesek megtalálhatók a fedélzeten. Szerencsére csak a sávtartó kissé darabos működése a zavaró, a többiek használata hiba nélküli.
Tesztautónk jó példa arra, hogy az elektromos és a hibrid modellek térhódítása ellenére felesleges temetni a dízeleket. A legjobb ellenérv a 6 liter körüli fogyasztási átlag 100 kilométerenként. Ez városban 5,6 körüli étvágyat jelentett, amelyet csak az autópálya-tempó húzott magasabbra.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4634/1834/1659 mm
Motor: 1950 cm3, 116 LE/ 3400, 280 Nm/1250–2600
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,3 s
Ár: 14 938259 Ft (alapár: 13 492 000 Ft)
Tesztautó: Mercedes-Benz Hungária Kft.