DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Mercedes-Benz GLB 180d

A csillagos márka belépőszintre konfigurált szabadidő-autója azokat célozza meg, akik eddig csak álmodoztak a stuttgarti gyártó termékeiről.

Trükkös modell az alap dízelmotorral és átlagos felszereltséggel szerelt Mercedes GLB. A 13,5 milliós alapárnál alig drágább 4,6 méteres tesztautó ajánlata olyan vevőknek keltheti fel az érdeklődését, akik eddig is elköltöttek volna egy ekkora összeget szabadidő-autóra, de prémiummárkákban nem gondolkodtak.

menetproba-2021-mercedes-benz-glb-02



Ám a csillag, az árcédula és az autó mérete elindítja a kisördögöt! Két kérdés között lehet vívódni: ezen a pénzen vegyek egy Mercedes SUV-t, vagy ugyanezt az összeget egy kevésbé jó nevű, de jobb felszereltségű szabadidő-autóra költsem? Ráadásul a hét üléssel járó, 2,5 milliós nagycsaládos támogatás még tovább javítja a vételárat. Így a belépő szintű GLB az a típus, amivel a Mercedes ügyesen megérinti a csillagos autókról korábban álmodozókat.

menetproba-2021-mercedes-benz-glb-04

Elsőnek legyünk túl a hátrányokon. Az elsővel rögtön a beüléskor szembesülünk, amikor a műszerfalnak helyet adó hatalmas felületen mindössze két darab 7 colos képernyő jelenik meg. Körülötte pedig ott a vaskos fekete keret – ami elég furcsán hat. A másik véleményes dolog: az üléseket nem a minőséginek ismert nappával vagy alcantarával burkolták, hanem műbőrrel – sokak szerint így szerencsésebb szövetkárpitot vagy a szövet/bőr párost kérni a belsőbe.

A hétülésesség ebben a méretben inkább a városi, rövid távú személyszállításról szól. A legutolsó sorban maximum 170 centis egyéneknek érdemes utazniuk. Ekkor persze kisautónyi méretű a csomagtartó, viszont mindenhol elérhető az USB-csatlakozó.

menetproba-2021-mercedes-benz-glb-01

Az egyik legolcsóbb, SUV-kivitelű Mercedes minden bizonnyal sokak érdeklődését felkelti

Ha csak az első két sor ülést használják, akkor 570 literrel lehet számolni, ledöntött hátsó ülésekkel már 1805 literes a rendelkezésre álló tér. A hátsó ülések támlájának a dőlésszöge állítható, és az üléseket lehet külön-külön, előre-hátra mozgatni. Így óriási hely marad a lábaknak a második sorban, a fülke kényelme pedig az átlagos igényeket bőven kielégíti.

Az autóban a kétliteres dízelmotor belépő szintű kivitele található, itt is arról szól a történet, hogy az átlagos igényeket kielégítsék. Nyolcsebességes, dupla-tengelykapcsolós automata váltó található mellette, ez a páros jól összedolgozik. A vezetési segédekből a feltétlen szükségesek megtalálhatók a fedélzeten. Szerencsére csak a sávtartó kissé darabos működése a zavaró, a többiek használata hiba nélküli.

menetproba-2021-mercedes-benz-glb-03

Tesztautónk jó példa arra, hogy az elektromos és a hibrid modellek térhódítása ellenére felesleges temetni a dízeleket. A legjobb ellenérv a 6 liter körüli fogyasztási átlag 100 kilométerenként. Ez városban 5,6 körüli étvágyat jelentett, amelyet csak az autópálya-tempó húzott magasabbra.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4634/1834/1659 mm

Motor: 1950 cm3, 116 LE/ 3400, 280 Nm/1250–2600

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,3 s

Ár: 14 938259 Ft (alapár: 13 492 000 Ft)

Tesztautó: Mercedes-Benz Hungária Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: