A Mercedes klasszikus értékeit kedvelő vevőket célozza meg a friss E osztály, hiszen ez a modell teljes mértékben képviseli a márka hagyományait, ráadásul tesztautónkból a ma divatos zöld áramlat sem hiányzott.
A tölthető hibridség esetünkben hoz magával egy kompromisszumot: az eredetileg 540 literes, jól pakolható csomagtartó helyett csak 370 literes a raktér. Ez az autó egyetlen negatívuma, és ezt kell szembe állítani az előnyökkel. Amelyek többek között a céges vonalon elérhető kedvezmények, az ingyenes parkolás és persze a trendiség.
A hibrid rendszer előtt egyébként le a kalappal, annyit lehet hiányolni mindössze a rendszerből, hogy a visszatöltés erősségét nem tudjuk szabályozni. Így dimbes-dombos utakon haladva vagy városban közlekedve csak minimális energiát lehet vele visszatermelni.
Egyébként észrevétlen a váltás a két hajtás között. A technikát jól jellemzi, hogy 110-120 km/óránál is simán leáll a benzinmotor és vitorlázik az autó. Minden nagyon finoman, összehangoltan és csendben történik, igazi utazó autó az E300e.
A menetpróba alatt mi egyszer töltöttük az autót, az elektromos hatótáv így félszáz kilométeres lett. Amivel aztán nem árt spórolni, mert itt is érvényes a villanyautós tapasztalás, hogy az erős gyorsítás és nagy sebesség fokozottan meríti az akkut.
A 13,5 kW-os áramtároló energiája városi közlekedésre és ingázásra ideális. Ilyen esetben város/országút kombón 5,5 literes fogyasztást mértünk. Sima hibridként, utazó autóként használva 6,8 literes vagy fölötti átlaggal érdemes számolni. Sportosan vezetve, élvezve a gyorsulást, az étvágyat gyorsan lehet növelni. A megoldást a valódi spórolásra a dízel tölthető hibrid jelenti.
A komfortülések szövet/bőr kárpitkombinációja igen jó választás, a két hatalmas képernyő felbontása, a menürendszer mélysége, fordítása, elrendezése és működési sebessége illik a márka színvonalához. A Burmester hifi kristálytisztán szól, az érintésérzékeny gombok kiválóan működnek. Az autó teljes személyre szabása igen sok időt vehet igénybe – de ez legyen minden autótulajdonos legnagyobb problémája.
Összefoglalva: a Mercedes E maximálisan hozza a prémium gyártótól elvártakat. A részletek kidolgozása, az autó kényelme, működése és futása elsőrangú. Az alapos extrázásnak és a négykerék-hajtásnak köszönhetően, a tesztmodell sínautóként működik, amely a hazai úthálózaton is kiválóan teljesít.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4935/1852/1460 mm
Motor: 1991 cm3+villanymotor, összteljesítmény: 320 LE, 700 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,8 s
Ár: 29 343 510 Ft (alapár: 21 961 000 Ft)
Tesztautó: Mercedes-Benz Hungária Kft.