A modellek frissítésével a MINI tovább erősíti a vezetési élmény, a lebilincselő kisugárzás és az egyedi stílus négykerekű nagyköveteként ismert modellpaletta prémium pozícióját. Az újdonságok letisztultságát adó karosszéria-kiegészítők a márka által fémjelzett stílusjegyeket nyomatékosítják, a Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés pedig újabb személyre szabhatósági lehetőség előtt nyit utat. Miközben az utastérben széleskörűen újragondolt műszerfal hangsúlyozza a modellek prémium karakterét, a brit prémiummárka legújabb kisautó-generációjának minden korábbinál érettebb egyéniségét vonzó alapfelszereltség és extrafelszereltségi opciók, új karosszériafényezési árnyalatok, könnyűfém keréktárcsák, utastéri- és ülőfelületek, valamint innovatív futómű-technológiai, vezetést támogató, járművezérlő és járműkapcsolati megoldások támasztják alá.
A MINI új formanyelve minden korábbinál letisztultabb köntösbe öltözteti a brit prémiumgyártóra jellemző, összetéveszthetetlen egyediséget. A újdonságok központi, módszeresen minimalista dizájnja minden korábbinál modernebb kisugárzást garantál. A modellek frontrésze kiváltképp kifejező: a hűtőrács kerete minden eddiginél meghatározóbb és nagyobb felületet ölel körbe, az első fényszórók pedig jellegzetes MINI stílusjegyekként világítanak. A helyzetjelzőket az első lökhárító két szélén függőlegesen vágott légbeömlők helyettesítik, amelyek tovább optimalizálják a MINI-k aerodinamikáját. Az első lökhárító keresztmerevítő eleme, amely rendszámtábla-tartóként is funkcionál, immár nem fekete színben, hanem a karosszéria árnyalatában pompázik.
Oldalnézetből az újdonságokat a MINI-re jellemző karosszériaarányok és a rövid túlnyúlások fémjelzik, miközben a kerékjárati ívek új kontúrjai szembetűnő újítások. Az első kerékjárati ívek fölé helyezett új oldalsó irányjelző-panelek LED-ekkel világítanak. A belsőégésű erőforrással szerelt MINI modelleket hátulról minimalista felületkialakítás jellemzi, a hátsó lökhárító hatszögletű, fekete betétjének vonalvezetése a hűtőrács-keret motívumát idézi. A hátsó ködlámpák a lökhárítóban, keskeny LED-csíkokként világítanak.
A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó első modellje, amely a márka által fémjelzett értékeket nagyvárosokba tervezett tisztán elektromos meghajtással egyesíti, egy forradalmian innovatív, ízig-vérig MINI modellként. A modell koncepciójának a háromajtós MINI szolgált alapjául: a MINI Cooper SE karosszériaarányai, jellegzetes stílusjegyei, tágas helykínálata és utastéri hangulata egytől egyig a belsőégésű erőforrással szerelt modellek örökségei. A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, a márkahű elsőkerék-meghajtás és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, innovatív menetstabilizáló rendszere együttesen a gokartos vezethetőség összetéveszthetetlen agilitásával ruházza fel a MINI Cooper SE-t, amelynek típus-specifikus lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométer* tisztán elektromos meghajtást garantál. Az energiatároló egységet a mérnökök mélyen a padlólemezbe süllyesztették, a zéró emissziójú MINI csomagtartójának térfogata (211 liter) így literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással hajtott háromajtós MINI hasonló értékével.
A MINI John Cooper Works, amelynek mindig is a letaglózó menetteljesítmény állt a középpontjában, mostantól még inkább előtérbe helyezi a brit prémiumgyártó által fémjelzett, egyszerre letisztult és összetéveszthetetlenül egyedi stílusjegyeket, melyek a MINI John Cooper Works rendkívüli adottságait nyomatékosítják. A háromajtós és kabrió kialakítású MINI John Cooper Works modelleket egy MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres benzinmotor hajtják, amelyet a brit prémiumgyártó motorsport-specifikus John Cooper Works részlege fejlesztett tovább. A maximális teljesítmény így 170 kW / 231 lóerő és 320 Nm csúcs forgatónyomaték, amelyekkel a MINI John Cooper Works 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltóval.
„Sikeresen indult az idei első öt hónap a MINI magyarországi értékesítésének szempontjából, hiszen 218 darabos eladással nagyon erős teljesítményt hozott a márka a január-május időszakban. Kiváltképp sikeres volt a MINI Cooper SE elektromos modellünk, melyből 53 db kelt el. Az átfogóan megújult 3-ajtós, 5-ajtós és Cabrio modellek bemutatásával további lendületet kaphatunk, így még több magyar ügyfélhez juthatnak el modelljeink” – mondta el Németh Balázs, a MINI márkavezetője a tatai bemutató alkalmával.
A már Magyarországon is rendelhető új MINI modellek bruttó listaárai:
- MINI Cooper 3-ajtós: 6 990 000,-Ft
- MINI Cooper 5-ajtós: 7 263 000,-Ft
- MINI Cooper Cabrio: 8 430 000,-Ft
- MINI Cooper S 3-ajtós: 8 117 000,-Ft
- MINI Cooper S 5-ajtós: 8 390 000,-Ft
- MINI Cooper S Cabrio: 9 650 000,-Ft
- MINI John Cooper Works 3-ajtós: 9 580 000,-Ft
- MINI John Cooper Works Cabrio: 11 090 000,-Ft
- MINI Cooper SE: 10 995 000,-Ft
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.