Ha valaki utazóautóként használja a Sorento dízel verzióját, és sokat közlekedik autópályán, akkor ez a hajtásmód igen nyerő lehet neki. Ezt számadatokkal is alá tudjuk támasztani: a városi forgalommal fűszerezett közúti fogyasztás 7,5-8 literre jött ki. Fontos tudni, hogy 1757 kilós, automata váltós, közel ötméteres autóról beszélünk.
Az új fejlesztésű, nyolcsebességes automata észrevétlen kapcsolása, a nagy belső tér és a jó hangszigetelés keveréke egy kellemes, kényeztető autó. Amiben nagyon jó utazni. Ha mindezt fűszerezzük a jó kidolgozással, már hozza a prémium márkákra jellemző krémes, otthonos világot és életérzést.
A külsőre is érdemes egy mondatnál többet szánni, hiszen míg hátulról kissé Jeep-szerű lett az autó, szemből egészen karakteressé vált a modell. Ez más típusú vonzás, mint amit a német prémiumok végeznek, itt csupán a jól megrajzolt forma működik figyelemmágnesként, a sugárzó agresszivitás hiányzik a fegyvertárból – de ezt nem sajnáljuk.
A Kia belső terének tervezői józanok voltak vagy figyeltek a vevői felmérésekre, miközben a ceruzáikat használták: megmaradtak a légkondicionáló és a többi gyakran tekergetett kapcsolók fizikai gombjai. Ez nem tűnik nagy dolognak, de sok márka elment a mindent a képernyőre telepítés irányába. A gond ezzel mindössze az, hogy az esetek nagy részében nem Apple vagy Samsung szintű a bevetett megoldásuk… A 10,2 colos központi kijelző a márkánál megismert rendszert használja, a lassabb működés utalhat arra, ahogy a frissítése már aktuálissá vált.
A hétüléses kivitel a nagycsaládos kedvezmény miatt lehet érdekes a tehetőseknek. Az összes ülőhelyet kihasználva 180, öt ülésnél 616, kettőnél pedig 2011 literes a rakodótér. A harmadik sor ugyanakkor leginkább kamasz gyermekeknek ajánlott, mivel nem a fél vagy közel egy méterrel hosszabb Cadillac Escalade ligájában járunk...
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4810/1900/1700 mm
Motor: 2151 cm3, 201 LE/3800, 440 Nm/1750–2750
Gyorsulás (0–100 km/h): 9 s
Ár: 12 490 000 Ft (alapár: 12 490 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary