Tesztautónk leglényegesebb része kétségkívül a hajtásrendszer. Vajon megéri-e a tölthető hibrid lét egyik hátulütőjét, a 8,9 kWh-s akkut cipelni egy alapvetően benzinesként is kiválóan bevált modellnek? A plusz teher miatt ráadásul az XCeed 426 literes raktere 291 literre olvad, ami 135 literes mínusz. Sovány vigasz, hogy a tervezők a raktér aljába beépítettek egy tárolót, ahova a töltőkábeleket is precízen el lehet pakolni. Előtte található a hátsó ülések alá is benyúló akku pakk. Az időnkénti kibocsátásmentes közlekedés hozománya még az 1596 kilós önsúly és a hasonló lóerőszámú verzióhoz képest 2 másodperccel rosszabb gyorsulás.
Az autó orrában rendkívül egyszerű szerkezetű 1,6-os benzinmotor, 61 lóerős villany erőforrás és hatsebességes, duplakuplungos automata váltó hármasa található. Ez a felállás megszünteti a legfrissebb, alaphibrid Toyotákban is tapasztalható, erős gyorsításnál előforduló motorfelpörgést. A jelenség itt eltűnik, simán vált az automata, kiváló a két rendszer összehangolása.
A teljesen elektromos üzem az EV mód bekapcsolásakor élvezhető, általánosan használva inkább hibridként működik az XCeed ezen kivitele. Teljesen feltöltve félszáz kilométer körüli a hatótáv. A hibrid technika előtt le a kalappal, mert lemerült akkuval, odafigyelve, 5 liter körül el lehet vele járni, feltöltve pedig a napi ügyintézést, az ingázásokat az áram díjával meg lehet úszni.
A hibrid technika egyetlen furcsasága, hogy a visszatöltés erősségét nem lehet szabályozni, nincs B állása a váltónak.
Az XCeed Eco módban eléggé vérszegény, előzni ebben az állásban kalandos lehet. A megváltást a Sport mód hozza, így az autó már jóval élettel telibb, fura, hogy nincs a két végletnek nevezhető állás között egy általános mód.
A tetszetős, a kifejezetten a Mercedes GLA-ra hajazó karosszéria mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Aki arra gondolt, hogy a Kia tervezői csupán sárvédő szélesítésekkel látták el az alap Ceedet és megemelték, az nagyot téved: az XCeed karosszériaelemei közül csak az első ajtók egyeznek meg az ötajtósban használttal. A terepjárósra szabott külső jól illik a mai divatirányzatokba.
A dögös megjelenés belül is garantált: tesztautónk színes műszerfalbetéteket kapott, az ülésekre pedig díszvarrások kerültek. Belül ez a védjegye az XCeednek.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4395/1823/1492 mm
Motor: 1,6 benzinmotor + villanymotor: 141 LE/265 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 11 s
Ár: 11 699 000 Ft (alapár: 10 399 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary