Egyre többször kerül szóba, hogy a zöld rendszámok terén rövidesen változás történik. A hírek szerint a tölthető hibrideknél a kedvezményekre jogosító rendszám csak a kisebb teljesítményű, valóban zöld típusoknál lesz elérhető. Így tesztautónk a jövőben nagy valószínűséggel nem lesz jogosult az ingyen parkolásra és más kedvezményekre. Persze ez azért senkinek nem szabja majd kedvét, hogy az Audi egyik zászlós SUV-jába üljön…
Ha már a Föld megmentésével kezdtük, maradjunk is a témánál: a Q7-ben az egyik lehetőség a takarékosságra a 17,3 kWh-ás akku töltése. Ami elviekben 48, a gyakorlatban 35-40 km körüli elektromos hatótávot biztosít. Elektromos módban nagy élmény közlekedni a teljesen csendes, de lassú tempónál fura figyelmeztető hangot adó ötméteres autóval. Ha azonban üres az akku, akkor átlagos vezetéssel könnyen 10 liter fölé tornászható a töltött állapotban 3-4 literes fogyasztás.
Ha valaki használja az Eco módot, akkor jobban ki tudja használni a 25 kW-os, azaz rendkívül erős motorfékes visszatöltést. Ezzel a technikával, dimbes-dombos környezetben könnyedén össze lehet szedni 8-10 kilométer elektromos hatótávot. A gázpedálon megjelenő rezgés pedig figyelmeztetés: az elektronika jelez, hogy lejtő következik vagy kanyargós rész, ezért le lehet lépni a gázról. A kérdés már csak az, hogy ezeket a jól működő zöld technikákat használja-e a tulajdonos.
Ami az autó minden más tulajdonságát illeti: a Q7 ráncfelvarrást kapott kivitele előtt kalapot kell emelni, még akkor is, ha akadnak szokatlan dolgok, amelyek csak egy bizonyos vevőkört lelkesítenek: ilyen például a mind a négy ajtónál a talajra vetíthető Audi karikák hada.
Az S-Line felszereltség az utastérben a lapos aljú kormányról, a sportülésekről és az Alcantara betétekről könnyen felismerhető. A vezető előtti 12,3 colos műszerfal kiválóan személyre szabható és remek felbontású. Itt is megjelent a Range Rover Velarban és a Q8-ban használt két képernyős középső műszeregység. Ennek az a hátránya, hogy az alsó, érintésre érzékeny felületen, a „gombok” nyomkodásakor mindig oda kell figyelni. Az utastérben alkalmazott fekete zongoralakk pedig nagyon gyorsan tele lesz ujjlenyomattal és porral – persze csak ha mindezt hagyja a tulajdonos.
A Q7-esben kétség sem férhet ahhoz, hogy fejedelmi a tér és a kényelem, ráadásul hátul az üléseket lehet önállóan előre-hátra mozgatni. A tölthető hibrid technika hátránya, hogy ezzel a hajtással, csak ötüléses kivitelben kapható a Q7. A klíma négyzónás, fura, hogy hátra csak 12 voltos csatlakozó került, két USB portnak jobban örültünk volna.
Mindazonáltal erős túlzás volna egy közel 40 milliós autóra olyan végkövetkeztetést mondani, amely nem arra lyukad ki, hogy szívesen elvezetné bárki ezt a modellt élete következő 5-10 évében. Mi is így érezzük…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5063/1970/174 mm
Motor: 2995 cm3, + villanymotor, 462 LE/720 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,7 s
Ár: 37 529 000 Ft (alapár: 30 199 330 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária