DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Egyéb

Skoda Octavia már Sportline kivitelben is!

Tovább bővíti a Skoda az OCTAVIA sokrétű palettáját és először kínálja dinamikus SPORTLINE változatban is sikermodelljének negyedik generációját. Az új kivitel a Ambition felszereltségi szint és a sportos OCTAVIA RS csúcsmodell közé érkezik, fekete külső részletekkel, háromküllős multifunkciós sportkormánnyal és integrált fejtámlákkal kiformált, ThermoFlux kárpittal bevont sportülésekkel. A Limousine és COMBI változatban készülő Skoda OCTAVIA SPORTLINE extrafelszerelésként az Adaptív futóműszabályzás (DCC) technikájával és számos innovatív vezetői segédrendszerrel is felszerelhető. Széles motorpalettáján egyaránt szerepelnek dízel- és benzinüzemű, illetve mild-hibrid és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változatok, valamint a földgázüzemű (CNG) OCTAVIA G-TEC kivitel.

Az új OCTAVIA modellváltozat külsejét a ŠKODA többi sorozatának SPORTLINE verzióiból ismert fekete részletek jellemzik, a modellspecifikus első légterelő, a Skoda hűtőrács szegélye és a csomagtérajtó „ŠKODA” felirata így egyaránt fényes feketében jelenik meg. A szintén feketére fényezett hátsó diffúzorelemen krómozott díszléc szolgál vizuális stílusjegyként, a Limousine pedig ugyancsak fekete hátsó légterelőt kap. Alapkivitelében az OCTAVIA SPORTLINE fekete, polírozott, 17 col peremátmérőjű Pulsar könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, s extrafelszerelésként feketemetál fényezésű, 18 colos Vega, illetve kizárólag a SPORTLINE számára fekete, polírozott, 19 colos Taurus keréktárcsák is rendelhetők. Az első sárvédőket SPORTLINE-plakettek díszítik.

SKODA_Octavia_SPORTLINE-1-1920x1280



Széles motorválaszték első- és összkerékhajtással

A Skoda OCTAVIA SPORTLINE egyaránt kapható gazdaságos benzin- és dízelmotorokkal, , hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) és mild-hibrid technikával, valamint első- vagy összkerékhajtással. A motorpaletta teljesítményválasztéka a 110 kW (150 LE) és 150 kW (204 LE) közötti tartományt öleli fel. A 110 kilowattos (150 LE) 1.5 TSI extrafelszerelésként hétfokozatú DSG sebességváltóval és mild-hibrid technikával, míg a DSG sebességváltóval szerelt, 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TSI összkerékhajtással rendelhető. A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű OCTAVIA iV SPORTLINE teljesítménye 150 kW (204 LE). A 2.0 TDI erőforrás 110 kW (150 LE) és 147 kW (200 LE) teljesítménylépcsőkben kapható. Az Adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC) dinamikusabb megjelenést és egyéni menettulajdonságokat kölcsönöz az autó számára, miközben összesen 15 fokozatban folyamatosan állítja a lengéscsillapítás karakterisztikáját a hangsúlyosan kényelmes és az alapvetően sportos hangolás között. Kívánságra a borulásérzékelővel kiegészített Proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist), az első ülések között kinyíló, Központi légzsák (Central Airbag), valamint olyan innovatív vezetői segédrendszerek növelik a biztonságot, mint a Kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist) és a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist).

Beltér – sportülések és háromküllős sportkormány

A Skoda OCTAVIA SPORTLINE utastere a Style felszereltségi szintre épül és szövetborítású műszerfallal, valamint zongoralakk-fekete dekorbetétekkel készül. Az integrált fejtámlákkal kiformált sportüléseket különösen jól szellőző ThermoFlux kárpit borítja. A multifunkciós sportkormány háromküllős kialakítású és SPORTLINE-plakettet hordoz, a dekoratív első küszöbléceken pedig „OCTAVIA” felirat tűnik fel. Az OCTAVIA új változata jól ismert „Simply Clever” megoldásokat is kínál, mint például a belső visszapillantó tükör melletti USB-C-csatlakozó.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: