DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Menetpróba - BMW 430i

A gigantikus hűtőrács ízlés kérdése, de szinte bizonyos, hogy rövidesen valamennyien meg fogjuk szokni. Amiről viszont nem lehet vitatkozni, az a gázadásra kiszámíthatóan elinduló far, az esztétika, a kifinomultság és a bajor kupéban megtapasztalható autóépítési összhang.

Egy ideje természetessé vált a bajor gyártónál, hogy a 30i végződés mögött már nem sorhatos dübörög, hanem turbófeltöltős négyhengeres, 1998 köbcentivel. A 258 lóerős motor nem mondható gyengének, de erősnek sem, emellett hátránya, hogy az utastérben a hangja átlagos. Ha ennél hangosabb előadást szeretne a vevő, a nagyobb erőforrást kell választania és/vagy az M-es változatok között kell kutatnia…

menetproba-2021-bmw-i430-01



A hármas széria kupé kivitele hozza a BMW színvonalát, remekül kidolgozott az utastere, a központi kijelző villámgyorsan működik, könnyen használható, a képe kiváló felbontású és nincsenek benne fordítási hibák és szörnyű rövidítések. Szédületes mennyiségű állítási lehetőség található a szerteágazó menüben, amivel remekül személyre lehet szabni a 430i-t. A négy kamera képét pl. vissza is lehet nézni, a kupé pedig az utolsó ötven méteren vissza is tolat. Magától. A bőrök kiválóak, a műanyagok minőségiek, az utastér kidolgozása magas színvonalú.

Mivel a karosszériaforma kupé, így a két személy és a sok csomag felállás jól működik. Hátra csak szükséghelyzet miatt érdemes ültetni valakit, főleg úgy, hogy nem a leggyorsabban csusszannak előre a motorok által mozgatott első ülések. A 440 literes csomagtartó űrtartalmát lehet bővíteni az eldönthető hátsó ülésekkel, de a forma miatt nem túl könnyű a mélyre csúszott holmikat elővarázsolni belőle.

menetproba-2021-bmw-i430-03

Egyébként meg lehet érteni azokat, akik a szabadidő-autókat választják: érdemes megnézni, hogy a 430i ülései milyen mélyen találhatók. Akinek rossz a dereka, az könnyen az X4-ben találhatja magát. Akinek jó, szeret és valamennyire tud is vezetni, az marad a 430i-nél.

menetproba-2021-bmw-i430-02

A BMW négyes sorozat legfrissebb generációja tavaly jelent meg. Az autó rendhagyó „veseméretezésével” felrobbantotta a bajor márka rajongóinak fórumait, de egyre többen elfogadják, hogy ez a jövő autóinak dizájnja

Ahogyan a címben is utaltunk rá, a felvonultatott lóerőmennyiség kevésbé életveszélyes, mint a nagy testvérben (440i) és az új M4-ben. A közel 4,8 méteres kupé 1620 kilós, és ez a 258 lóval együtt biztosít egy jó dinamikát, ami nem akarja minden nagyobb gázadásnál megölni a vezetőt. Ha civilizáltan történik a közlekedés, akkor 8,5 literrel is el lehet járni vele, mert a 8 sebességes ZF automata váltó és a motor jó párost alkot. Szerencsére a tesztautóba bele lett rendelve az elektronikusan szabályozott M Sport önzáró differenciálmű. Ez az alkatrész, a lóerők, a Sport, Sport+ program és a nyálkás vagy vizes aszfalt komoly örömforrást biztosít. A finoman meginduló hátsó kerekeket könnyű kordában tartani, ez az élmény bearanyozza az autóval töltött időt, és rendkívül szórakoztatóvá teszi a 430i-t.                           

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4768/1852/1383 mm

Motor: 1998 cm3, 258 LE/5000–6000, 400 Nm/1550–4400

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,8 s

Ár: 22 979 000 Ft (alapár: 15 259 000 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: