Különlegesen könnyű, mégis elképesztően merev karosszériaszerkezet, MacPherson első és kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztéssel ellátott könnyű és erős futómű, lineáris reakciókat biztosító közvetlen áttételű kormánymű, nagyteljesítményű fékrendszer, GR Four összkerékhajtás, 3 hengeres, 261 lóerős turbómotor. Egytől egyig hozzájárulnak ahhoz, hogy alig kezdődött el a Toyota GR Yaris értékesítése, máris a jövő nagy sportautóikonjaként emlegetik az autózás szerelmesei. A sorból azonban nem maradhat ki az ideális vezető pozíció kialakítása sem, amely elengedhetetlen az autó tökéletes irányításához és vezetésének élvezetéhez. Márpedig a GR Yaris első sportülési szélsőséges helyzetekben is kiválóan tartanak, ugyanakkor kényelmesek, az élményt pedig tovább fokozza a speciális GR sportkormány és az alumínium pedálok. Az ideális vezetői pozíció különösen fontos eleme a GR Yaris vezetési élményének. A vezető úgy érzi, tökéletes kapcsolatban áll az autóval, és rajta keresztül az útfelülettel is, így magabiztosan használhatja ki a GR Yaris teljes sportos potenciálját. A kormányzás, a futómű és a fékek működését az ülésen keresztül érzi leginkább a vezető, és a kormányzás, valamint a pedálok helyzete és működése is ugyanilyen fontos ahhoz, hogy a sofőr menet közben szinte eggyé válhasson autójával.
A tökéletes ülések
A könnyű, de erős vázra felépített első ülések kiválóan tartják az utasok testét szélsőséges menetdinamikai körülmények között is. Az ülőlap vaskosabb szivacstömése csökkenti a medencére jutó nyomást, a háttámla alsó részének azonban vékonyabb a szivacsa, és az alatta lévő merevítés is előrébb került, így határozottabb a háttámasz. Az ülés szivacsanyagát úgy választották meg, hogy tökéletesen ossza el a benne ülő tömegét, így egyszerűbb és kényelmesebb a tökéletes vezetői helyzet megtalálása. A vezetőülés hosszirányban és magasságban is széles tartományban állítható, a támla dőlésszöge manuálisan szabályozható. Annak érdekében, hogy a hátsó ülésekre való bejutás a lehető legkönnyebb legyen, az első ülések nagy szögben billenthetők előre. A hátsó támla 60:40 arányú osztással dönthető előre, és hátul Isofix gyerekülésrögzítő pontokat is kialakítottak (felső horgonyzási ponttal).
Sportkormány
A háromküllős GR sportkormányt finom bőr borítja, és keresztmetszetének alakja is jellegzetes (ez a GR grip). Ez a forma tökéletesen illeszkedik a vezető tenyerébe, miközben megkönnyíti az autó sportos, ugyanakkor kényelmes irányítását. Annak érdekében, hogy a küllők kellemesen keskenyek maradhassanak, a kormányra szerelt kapcsolók billenő kialakításúak. Az alsó küllő sötétezüst színű, és krómkeretes GR logó díszíti. A kormányoszlop kialakítása és szöge eleve a kényelmes és sportos üléshelyzetet támogatja, de kézzel még széles tartományban állítható, tengelyirányban 40, sugárirányban pedig 50 mm az állítási tartomány.
Sportpedálok
A pedálok alakja, mérete, helyzete és állásszöge alapvetően befolyásolja a vezetés kényelmét. A fejlesztők a pedálsort úgy méretezték és úgy is állították be, hogy a vezető tökéletesen kihasználhassa és élvezhesse a GR Yaris képességeit. A pedálok taposófelülete 45 mm széles, anyaguk könnyűfém, elrendezésük a sportos vezetéstechnikát (például a fék és a gáz egyidejű kezelését) is támogatja. Annak érdekében, hogy a fék és a gáz kezelése, érzékenysége a lehető legpontosabb legyen, a pedálok nyomólapjának középvonalát minden egyes autó összeszerelése előtt külön meghatározzák. A pedálok helyzetét és a taposófelület szögét a vezető csípőmagasságának függvényében állapították meg, hogy az autóval való kapcsolata a lehető legtökéletesebb legyen. A pedálok egyszerűen bokamozdulatokkal is használhatók, anélkül, hogy a sofőrnek meg kellene változtatnia sarka helyét a padlón. A fékpedál jobb szélén kiemelkedés akadályozza meg, hogy a vezető jobb lábával véletlenül megnyomja. A kuplungpedál ellenerejét a még sportosabb vezetési érzet érdekében megnövelték.