GRYaris
Jeremy Clarkson írásba adta
Eddigi legszubjektívebb, ám éppen ezért talán legértékesebb elismerésében részesült a Toyota GR Yaris, amikor az autós újságírás első számú celebje, Jeremy Clarkson írásba adta: idén egyetlen más autónak sem örült annyira, mint a versenyautó-génekkel megbolondított közúti méregzsáknak.
részletekMár tesztelik a Toyota hibrid rali versenyautóját
2022-től a szabályzatnak megfelelően hibrid Rally1-es versenyautók lépnek a jelenlegi WRC csúcskategória helyébe. A Toyota már a finomhangolást végzi GR Yaris alapú konstrukcióján.
részletekEnnyit számít a tökéletes üléspozíció
Jelenleg nincs a piacon még egy olyan autó, amely a Toyota Yaris WRC homologizációs alapjául szolgáló közúti sportautóhoz, a Toyota GR Yarishoz foghatóan versenyautóközeli élményt nyújtana a tulajdonosának. Ez számos a versenytechnikából ismert megoldás együttes eredménye, amelyek helyet kaptak a 261 lóerős, négykerékmeghajtású fenevadban. Kevesen gondolnak ugyanakkor talán bele abba, hogy a számos különleges, a teljesítmény maximális átadását és kontrollját biztosító technológia mellett milyen fontos szerepe van még valaminek: a vezető tökéletes üléspozíciójának.
részletekEttől olyan különleges a GR Yaris
A rali világbajnokság (WRC) tüzében kovácsolódott Toyota GR Yaris az az utcai sportautó, amelynek tulajdonosa talán a legközelebb érezheti magát egy valódi rali autó birtoklásához. Ez sok a versenytechnikából ismert megoldás együttes eredménye, amelyek között szerepel a vadonatúj, 261 lóerős háromhengeres turbómotor, vagy a különlegesen könnyű, mégis elképesztően merev karosszériaszerkezet éppúgy, mint a MacPherson első és kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztéssel ellátott könnyű és erős futómű, a lineáris reakciókat biztosító közvetlen áttételű kormánymű, a nagyteljesítményű fékrendszer, esetleg a speciális üléspozíció, és természetesen nem utolsósorban a GR Four összkerékhajtás. A karosszéria különleges merevségét a még a világ legbiztonságosabb kisautójának számító sztenderd Yarisban alkalmazottnál is jelentősen több ponthegesztéssel és ragasztással érte el a Toyota.
részletekBemutatkozik a világ legerősebb háromhengeres motorja
A Toyota GR Yaris szíve a különleges, megdöbbentően erős és szuperhatékony hajtáslánc. A vadonatúj, 1,6 literes, turbós háromhengeres benzines 261 lóerős (192 kW) erőforrás forgatónyomatéki csúcsa 360 Nm, ezzel a GR Yaris motorja a világ legerősebb háromhengerese, és a legkönnyebb, legkisebb 1.6-os turbós erőforrás is egyben. Hála a szuperhatékony erőforrásnak (és néhány egyéb tényezőnek, mint a könnyűszerkezetes karosszéria vagy épp a négykerékhajtás) a GR Yaris 5,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, 230 km/órás végsebességét pedig elektronika korlátozza. Az erőforrásban rengeteg a versenytechnika: turbója golyóscsapágyakon forog, és nagyméretű kipufogószelepei, valamint olajfecskendős dugattyúhűtése is a pályaversenyzés világából származik, míg a sebességváltó hatfokozatú, kézi kapcsolású.
részletekÁtadták Magyarországon az első GR Yarist
Váraljai Miklós, a Toyota Klub Magyarország Egyesület elnöke az első Magyarországra érkezett Toyota GR Yaris boldog tulajdonosa, aki a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálásért immár két alkalommal (2014-ben és 2017-ben) is díjazott Toyota Mayer Budakeszi bemutatótermében vehette ál autóját.
részletekA GR Yarisnál is durvább kisautót tesztel a Toyota
Ha azt gondoltuk, hogy a 260 lóerős GR Yarisnál nincs feljebb, tévedtünk: a Toyota már a Nürburgringen teszteli az autó továbbfejlesztett változatát.
részletekNégykerekes, 261 lóerős, vérbeli utcai versenyautó lesz a GR Yaris
A rali világbajnokság tüzében kovácsolták – fogalmaz a Toyota a vadonatúj GR Yarisról az ősszel érkező vérbeli utcai versenyautót bemutató videóban, és valóban, semmi nem írja le jobban az autógyártó WRC-be történt 2017-es visszatérése óta egy konstruktőri és egy versenyzői világbajnoki címet szerző, és az idei bajnokságban is élen álló Yaris WRC utcai testvérmodelljét. Az új GR Yaris ugyanis valóban a világ raliversenyein szerzett tapasztalatok alapján készült a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke által jegyzett Tommi Makinen Racinggel együttműködésben. A GR Supra után a Toyota második GR védjegyet viselő, világszerte forgalomba kerülő modellje, az új GR Yaris szolgál majd ráadásul homoligizációs alapul a vállalat jövőbeni WRC tevékenységhez. Az autóhoz fejlesztett vadonatúj, 1,6 literes, háromhengeres turbómotor teljesítménye 261 DIN lóerő/192 kW, míg a különleges, áramvonalas és könnyű karosszéria 4,9 kg/lóerő tömeg/teljesítmény arányt kínál. Mindehhez vadonatúj, kis tömegű GR-FOUR összkerékhajtás dukál a kiemelkedő menettulajdonságok érdekében.
részletek