Az új Golfot nem lehetett egyszerű megalkotni. A tervezőknek pontosan kellett tudniuk, hogy mitől felel meg a kor elvárásainak az újdonság és miért lesz ismét mérce a kategóriában. A tapasztalataink alapján elmondhatjuk, hogy a mérnökök és a formatervezők jól végezték a munkájukat.
A 130 lóerőt felesleges kevesellni, a mindennapi közlekedéshez teljesen elegendő. Az 1,5-ös turbós benzinmotorral lehet vitorlázni és szupertakarékosan vezetni (6,5 liter a 100 kilométerenkénti átlag), miközben időnként két henger nem dolgozik. Ezek lekapcsolása észrevétlenül történik, a kézi váltóval pedig nagyon élvezetes vezetni az autót. Az utastér kiváló anyagokból építkezik, ráadásul jól el lehet benne férni. A csomagtartó alját két módon lehet állítani, és a méreteivel sincs gond: alapállapotban 380 liter, eldöntött hátsó ülésekkel pedig 1237 literesre bővül a tér.
A 21. századi technológia nem csak a motortechnikánál jelenik meg. Az utastérben a legfőbb változást a hagyományos műszerek eltűnése jelentette: a kormány mögött már folyadékkristályos kijelzőt találni, a kapcsolók között pedig előtérbe kerültek az érintésre érzékeny gombok és főszerepet kapott az érintőképernyő. Az, akinek ez a világ teljesen idegen, pár nap alatt megszokhatja, mert a rendszer németes alapossággal lett felépítve. Jó a kezelési élmény, egyetlen fura dolgot sikerült csak észrevenni: a telefonnak a kezelése a menüből történik. Nem lehet már a kormányon lévő kapcsolóval le és felvenni a telefont.
Különösen erős a tesztautónk a vezetési segédletek terén, amelyek között megtalálható az autók közötti kommunikáció is (Car2x). Ezeken is jól látszik, hogy 2021-et írunk.
Ami zseniális a nyolcadik generációs Golfban, az az, hogy nagyon jól hozza a típusra jellemző életérzést. Ez a jó működés, a használhatóság, a megfelelő minőségű anyagok, a remek technika és a formaterv egészséges keveréke. Mindezt leírni könnyű, megvalósítani azonban nagyon nehéz, mert minden összetevőt patikamérlegen kellett kiadagolni.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4284/1789/1456 mm
Motor: 1498 cm3, 130 LE/ 5000-600, 200 Nm/1400-4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s
Ár: 8 599 000 Ft (alapár: 7 429 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária