A biztonságot elsőszámú szempontnak tekintő Toyota azonnal megvizsgálta a Teknikens Värld által megfogalmazott kritikát, annak ellenére, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid kiválóan szerepelt a legkülönfélébb belső és külső teszteken egyaránt. A magazin extrém tesztje során a nagyobb sebességnél tapasztalható túlkormányzottság orvoslására a Toyota rekordidő alatt fejlesztett ki egy olyan menetteljesítményt javító csomagot, amelynek eredményeképp a RAV4 Plug-in Hybrid a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztjén 72 km/órát meghaladó sebességet ér el. Ezt a Toyota a VSC rendszer frissítésével, finomhangolásával érte el. Ennek hatására a VSC korábban fog beavatkozni, különösen olyan szélsőséges vagy szokatlan helyzetekben, mint amilyenek a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztjén is előfordulnak. A Toyota emellett felhívja a figyelmet arra is, hogy a jármű teljes terhelése mellett érdemes megnövelni a hátsó abroncsokban a légnyomást.
„A RAV4 Plug-in Hybrid sikeresen teljesítette a fejlesztés során elvégzett valamennyi kimagaslóan szigorú tesztet, és maximálisan megfelel a világ bármely piacán hatályban lévő biztonsági előírásoknak. A modell emellett teljesíti a Toyota belső normáit, amelyek a legkülönfélébb teszthelyzetekre vonatkozóan meghaladják a jogszabályi elvárásokat. Említést érdemel továbbá, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid szabadidőjárművet a Toyota Safety System rendszer legújabb generációjával szereltünk fel, így a legmodernebb biztonsági technológiák hiánytalan körét alkalmazza, az ütközést megelőző rendszertől kezdve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át a menetstabilizáló rendszerig. A Teknikens Värld minősítését követően megismételtük a jávorszarvas-tesztet, amelynek során szélsőséges mértékű akadályelkerülő manővert kell végrehajtani, és hasonló eredményeket értünk el. Ellenintézkedésként olyan lépéseket foganatosítottunk, amelyek nyomán a RAV4 Plug-in Hybrid immár megfelel a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztjén, így az eddigieknél még biztonságosabban vezethető majd extrém körülmények között is. Magyarországra (néhány idén megérkező tesztautót leszámítva, amelyek esetében januárban elvégezzük a frissítést) a vadonatúj RAV4 Plug-in Hybrid jövő év elején érkezik majd, így minden ügyfelünk gyárilag a frissített szoftverrel veheti majd át az autóját.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
Jól mutatja azt, hogy a Toyota milyen komolyan veszi ügyfeleinek és a forgalom többi résztvevőjének biztonságát, hogy a világ vezető autógyártója milyen komolyan vette a svéd autós szaklap által megjelentetett, az akadályelkerülő vizsgálatról szóló jelentést, és haladéktalanul lépéseket tett annak érdekében, hogy részletesen megismerje a teszteredményeket, illetve a tesztek során alkalmazott módszertant, majd pedig azonnali fejlesztéssel reagált.
„A Toyota belső tesztjei során számos akadályelkerülő manővert, valamint vezethetőségi és menetstabilitási vizsgálatot hajtunk végre. Ezek mind azt a célt szolgálják, hogy ellenőrizzük járműveink biztonságát. A vizsgálatok között 2016 óta már szerepel a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztje is, és bár igyekeztünk minél pontosabban modellezni a magazin jávorszarvas-tesztjét, a végrehajtás bizonyos fontos, gyakorlati részletei (abroncsok állapota, útfelület minősége, tapadási minőség, tömegeloszlás, vezetői teljesítmény) eltérhetnek. A Kaizen, azaz a folyamatos fejlődés szellemében ugyanakkor folyamatosan arra törekszünk, hogy tökéletesítsük tesztfolyamatainkat – köztük ezt a konkrét teszttípust is.” – teszi hozzá Varga Zsombor.