A VW Passat még tartja a frontot, kategóriája egyik zászlóshajójaként még mindig számíthat a márka rajongóira – mindez a típus 30 millió fölött járó összeladásából és a tavalyi, 125 ezer darabos értékesítésből világosan látszik, pedig a konkurensek közben folyamatosan tűnnek el vagy válnak szabadidő-autóvá.
A hagyományokhoz ragaszkodó külső hátránya, hogy a Passat nem egy Alfa Giulia, csak minimális érzelmet generál. Amit tesz, az „mindössze” annyi, hogy hozza, amit elvárnak tőle: miközben jól cseng a neve, nagy a tér benne, remek a takarékos dízelmotorja, kívülről kevésbé feltűnő, a csomagtere jól variálható és óriási (650/1780 liter).
Ebbe a nyugis állóvízbe visz színt az R-Line csomag, amelynek része a Lapiz-kék fényezés és a sportos külső. A felhozatalból egyedül a magas combtámasszal rendelkező, sportos első üléseket tartjuk túlzónak és szorosnak. A csomag – az intelligens LED-es első lámpákkal együtt – nagyon látványossá teszi az autót.
A Passat kombi a 190 lóerős dízelmotorjával is marad a bevált úton, nehéz versenyre kelni az 5 liter alatti városok közötti fogyasztásával, ami autópályán azért 1-1,5 literrel megemelkedik. A 400 Nm nyomaték és a 8,1 másodperces százra gyorsulás bőven elegendő a hazai utakra – efelől senkinek nem lehet kétsége.
A frissítésen azért hibát is lehet találni. A dupla-tengelykapcsolós váltó (DSG) alacsony tempónál például lomhán vált: aki energikusabb, annak érdemes sportállásban használnia az autót. A frissítésnek köszönhetjük a teljesen digitális (furcsán meredekre állított) műszerfalat, amely remekül személyre szabható. Az utastér kidolgozása és az anyagai természetesen hozzák a márkától és a típustól elvárt színvonalat – a kocsi belülről hibátlan.
Ami a személyes érzéseinket illeti: szerencsére megmaradtak a szellőztetés különálló gombjai és nagyon jó a központi kijelző, illetve a tolatókamera képének a felbontása. A menürendszer hasonló élményt nyújt a Volvo XC90-ben használthoz: láttunk már jóval logikusabbat és egyszerűbben kezelhetőt is.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4773/1832/1516 mm
Motor: 1968 cm3, 190 LE/3500-4000, 400 Nm/1900-3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,1 s
Ár: 19 460 000 Ft (alapár: 13 049 630 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária