A teszt apropója a modellfrissítés, ami a típus történetében minden eddiginél megosztóbbra sikerült, és ennek oka a hatalmasra nőtt vese alakú hűtőmaszk. Még a motorháztetőt is átszabták hozzá, öt centivel magasabbra került az autó orra, és a fényszórók is szűkebbek lettek, ami összességében határozottabb, szigorúbb külsőt kölcsönöz neki. A hátsó részen is újak a lámpák, amiket mostantól nemcsak krómozott díszléc, hanem a legújabb divat szerint egy vékony fénycsík is összeköt.
A 7-es sorozat megújult külsejét lehet szeretni vagy nem szeretni, de az biztos, hogy karakteresebb lett, amit meg fogunk szokni. A látványt a kipróbált modell tovább polarizálja azzal, hogy a bordó fényezéséhez krómozott helyett fekete hűtőmaszkot és ablakkereteket kapott, és a 20 colos kerekek is sötét színűek, a csúcsmotorhoz ugyanis M-es megjelenést választottak, mint később kiderül, egyáltalán nem indokolatlanul.
A sportos külsőhöz fekete belső jár, a bőrkárpitot steppelt varrással tették elegánsabbá, az új kormánykeréken átrendezték a kapcsolókat, és a vezeték nélküli mobiltöltő tálcája is máshová, a váltókar elé került. Beköltözött a legújabb technológia a 7-esbe, a 12,3 colos színes képernyős műszeregység és a 10,25 colos középső érintőképernyő is megkapta a BMW legújabb infotainment-rendszerét.
Lebilincselő a volán mögött ülni, de ebben a modellben a hátsó hely az igazi, főleg a 3,3 millió forintért rendelt Executive Lounge csomaggal, ami két különálló fotelt tartalmaz, elektromos állítással, szellőztetéssel és masszázzsal, valamint két 10 colos képernyőjű szórakoztató rendszerrel, amit az ülések közti kivehető táblagéppel is lehet kezelni. A középső könyöklőből dolgozóasztalka hajtható ki, és a jobb hátsó ülést fekvő pozícióba is lehet állítani, ilyenkor az előtte lévő ülés teljesen előrecsúszik, és az aljából lábtartó hajlik ki. A csomagtartó mérete ebben a kategóriában kevésbé számít, de az 515 literes tér elegendő, még ha nem is teljesen szabályos alakú.
A 7-es sorozat továbbra is kapható soros hathengeres és biturbó V8-as motorokkal, de a kínálat éke a minden észérvnek ellentmondó V12-es, amit a megújult modellbe is átmentettek. A 6,6 literes erőforrás teljesítménye 610-ről 585 lóerőre csökkent, de ami fontosabb, a legnagyobb nyomatéka 800-ról 850 Nm-re nőtt, ami még úgy is bőséges, hogy a BMW limuzinja üresen is 2,2 tonnát nyom. A hihetetlenül finom járású V12-essel könnyedén siklik előre a 7-es, nyugodt tempóban alig hallunk a motor felől, a nyolcfokozatú automatának nem kell visszakapcsolnia ahhoz, hogy bármikor határozottan tolja előre az autót.
Az M760Li azonban nem véletlenül kapta a neve elé az M Performance betűjét, mindent beleadva a tempója a sportautókkal is felveszi a versenyt, ami egészen szürreális élmény tud lenni egy ekkora bálnával. 3,8 másodperc alatt gyorsul százra, és leginkább a német autópályára való lehet az a csomag, ami 305 km/óráig tolja ki a sebességlimitet. Sport módban az addig csöndes kipufogók is hallatnak magukról, gázelvételre ördögi módon durrognak, miközben az összkerékhajtással és a légrugózással elképesztő kanyartempóra képes a 7-es. Az 5,26 méteres limuzin vezetése a városban sem kínszenvedés, egyrészt a sokféle és remekül hangolt asszisztensnek köszönhetően, például az utolsó 50 méteren emlékezetből önállóan képes visszatolatni, másrészt a hátsókerék-kormányzás miatt, ami szűk helyen is példásan kezessé teszi. A fogyasztása mindenképpen 10-15 liter feletti, de ekkora erőhöz szinte kedvezőnek mondható, ahogyan az ára is. Nem tévedés, a 7-esből észszerűnek a fele ennyibe kerülő változatok számítanak, miközben a 67 milliós tesztautó olyan kvalitásokkal rendelkezik, aminél jobbat már csak a lényegesen drágább Bentley vagy Rolls-Royce képes adni.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5260/1902/1469 mm
Motor: 6592 cm3, 585 LE/5250, 850 Nm/1600
Gyorsulás (0–100 km/h): 3,8 s
Ár: 67 085 000 Ft (alapár: 54 843 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.
Megjelent az Autó és Stílus magazin 2019/6. számában.