A Kia komoly választás elé állítja a vásárlóit, ez egyértelmű tesztautónk, a Niro család közepesen zöld tagja láttán. A modell a hibrid és a teljesen elektromos változat között helyezkedik el, a tölthető vonalat képviseli. Egyeseknek komoly fejtörésre adhat okot, melyiket érdemes választani, mert a tesztautónk árán bele lehet ülni a valóságban nagyjából 280 kilométeres hatótávú, alapakkus e-Niróba is... Ilyenkor kell vevőként „észnél” lenni és elővenni a számológépet, majd összeírni, hogy miként használja majd az autót. A hatsebességes dupla tengelykapcsolós váltóval szerelt modellel a valóságban 50, spórolósan közlekedve, valamivel 60 kilométer teljesíthető elektromos üzemben.
A csomagtartóban lévő 8,9 kWh-s akkut nem töltve, erős visszatöltésre állítva és odafigyelve a vitorlázásra – a forgalommal „folyásra” – 4,5-6 liter közötti fogyasztással lehet kalkulálni. Autópálya-tempónál a vigaszt az adja, hogy 2500-at forog az 1,6 literes motor, ilyen környezetben felszalad az étvágy 7 literre, de a kombinált fogyasztás így is az őrületes 4 liter körül marad.
Ezek az adatok jó kiindulási alapot biztosítanak a választáshoz. A Niro PHEV azoknak ajánlott, akik otthon és/vagy a munkahelyükön tudják tölteni a járművüket. S még tartanak egy kicsit az elektromos autóktól és naponta csak annyit ingáznak, mint a Niro PHEV villanyos hatótávja. A vázolt helyzetben, minimális az az összeg, amit üzemanyagra költ majd a tulajdonos.
A szabadságot az adja, hogy a családoknak ideális autóval, könnyedén és töltési bonyodalmak nélkül teljesíthetők a külföldi és hazai kirándulások. Így nem kell az állandó megállások köré szervezni az utazást. A reményt az út közbeni költség nélküli töltésre az áruházaknál, a boltoknál és a szállodákban megmaradt pár ingyenes állomás adja.
Hagyományos autóbelső található az utastérben, a hibridhez képest 120 kilós plusztömeget jelentő akkumulátorokat a csomagtartóban helyezték el. Ezért annak az alsó részét nem lehet használni, a két töltőkábelt a 324 literesre csökkent helyen, a bőröndökkel együtt kell tárolni. Ha eldöntjük a hátsó ülések háttámláját – amelyeknél bőséges a lábtér –, akkor 1322 literes rakteret kapunk.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4355/1805/1535 mm
Motor 1580 cm3 + villanymotor:141 LE/265 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,3 s
Ár: 11 709 000 Ft (alapár: 10 299 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary