A legfrissebb Renault Zoe tartalmaz mindent, ami ma menőnek számít. Mielőtt elkezdené keresni az olvasó a szabadidő-autós jegyeket, eláruljuk, hol találhatóak ezek az ismérvek: az üléseknél. Ugyanis a 2012-ben bemutatott és hazánkba 2016-ban megérkezett kiskocsi ülőlapjai a megszokottnál magasabban helyezkednek el. Ennek az oka, hogy az autóba valahogy el kellett rejteni az 52,2 kWh-s akkumulátorcsomagot. Nagy előnye a választott megoldásnak, hogy az SUV-kban megszokott módon, magasabban lehet követni a körülöttünk hömpölygő forgalmat. Ez a kialakítás derékfájós, nehezebben mozgó vevőknél erős érv lehet.
A másik motivációt a vezérképviselet biztosítja, mert a közeljövőben megújuló állami támogatáshoz plusz 1,5 millió forinttal járul hozzá...
A Zoe felfrissült orr-része jól illeszkedik a márkaarculatba. Belül az igényesebb kárpitok, a 9,3 colos központi kijelző és a jobb kidolgozás mutatja, hogy milyen irányba változott a típus.
A Renault kisautója a városi tempót gyorsan eléri, és onnan is remek a gyorsulása, hála a késés nélkül dolgozó villanymotornak. A méretből következik, hogy az autó fő terepe a városi közlekedés, ahol két felnőtt és két gyermek fuvarozására tökéletes eszköz. Ebben a környezetben erős motorféket használva, erőlködés nélkül teljesíthető 350-360 kilométer. Ha városok között nyugodt tempóban történik a közlekedés, akkor már a 450 kilométer sem elérhetetlen. Persze a remek számok ellenére sem utazóautó a Zoe, ez a mérete mellett más dologból is következik: többek között jó tudni róla, hogy autópálya-tempóval csak 200 kilométert megy el teljesen feltöltött akkuval…
Árnyalja a jó összképet, hogy csak kettes típusú (Type2) töltő jár a kis franciához. Az 50 kW-os villámtöltésre alkalmas és az otthoni 220-as csatlakozóhoz tartozó kábelt az extrák között kell keresni.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4087/1787/1562 mm
Motor: villanymotor 136 LE, 245 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s
Ár: 11 999 000 Ft (alapár: 10 899 000 Ft)*
Tesztautó: Renault Hungária
*Kedvezményektől mentes árak!