Az elektromos hajtású S modellek erejét kívülről sportos részleteik teszik egyértelművé, így például a kerékjárati ívek szegélyei, amelyek 23 milliméterrel szélesebbek mindkét oldalon az alapmodellben található megoldásnál. A feltűnő dizájn lényegét a kifejezetten új technológiára épülő aerodinamika adja. Az SUV kupé gyorsan ereszkedő tetővonala tovább javítja a légellenállási együtthatót a testvérmodellel összehasonlítva. A csomagtartó fedélen található légterelő perem pedig különösen hatékonyan javítja az autó hátsó részén a légáramlás irányát.
Légáramlás optimalizálás az első kerekeknél: légfüggönyök és a kerékjárati ívek szegélyein átáramló levegő
Az első kereknél történő légáramlás szabályozása kulcsfontosságú eleme az aerodinamikai elgondolásnak. Az elől található oldalsó légbeömlők – a légfüggönyök – egy, a kerékjáratban található csatornán keresztül vezetik a levegőt, így optimalizálva a kerekekhez és a jármű oldalához jutó légáramlást. A kerékjárati ív szegélyén keresztül történő légáramlás ugyanezt a célt szolgálja: a kiszélesített szegély elülső részében található kivágásokban keskeny, vízszintes rácsok gondoskodnak a levegő vezetéséről úgy, hogy az a kerékjárat zavaró légörvényeit körbe zárja. Ennek eredményeképpen „tisztább” légáramlat érkezik a jármű oldalához és az áramlási veszteség is csökken. A 20 col peremátmérőjű kerekek kialakítása illetve a gumiabroncsok oldalának mintázata is ennek megfelelően lett optimalizálva.
A kerékjárati ív szegélyén keresztül történő levegőáramlás révén az Audi feloldotta a két cél között feszülő ellentmondást: sikerült egyszerre biztosítani a kiemelkedő aerodinamikát és a sportos megjelenést. A négykarikás márka most először alkalmazza ezt az innovatív, szabadalmazott megoldását a tömeggyártásban. A jövőbeni Audi e-tron S Sportback légellenállási együtthatója eléri majd a 0,26-os értéket, míg az Audi e-tron S esetében ez 0,28-ra adódik.
Virtuális külső visszapillantó tükrök OLED kijelzővel a belső térben
A hagyományos tükrökkel összehasonlítva a karcsú virtuális külső visszapillantótükrök tovább javítják a légellenállási együtthatót. Közel annyit javítanak a modell aerodinamikáján, mint a kerékjárati íveken át történő légáramlás és segítségükkel közel három kilométerrel javul a WLTP ciklus szerint mért hatótávolság. A virtuális külső tükrök a világon elsőként szintén a négykarikás márkánál jelentek meg és az Audi e-tron quattro (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,6-22,4 (WLTP); 24,3-21,0 (NEFZ); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) modellnél már a sorozatgyártásan is megjelent az újdonság. Lapos tartóik végén kisméretű kamera működik, melyek képe digitálisan feldolgozva a műszerfal és az ajtókárpit átmeneténél elhelyezett, kontrasztos OLED-kijelzőkön jelenik meg. Autózhatunk akár autópályán, kanyarodhatunk vagy parkolhatunk, a látómező minden közlekedési helyzethez alkalmazkodik.
A jövő e-tron S modelljeinek kifinomult aerodinamikai koncepciója tovább folytatódik a jármű padlólemeze alatt. Itt a spoiler elemekkel ellátott burkolat egyértelműen irányítja a levegő áramlását a jármű körül. A padlólemezt illetve a nagyfeszültségű akkumulátort védő alumíniumlemezt is burkolat fedi.
Az alapkivitelben rendelkezésre álló adaptív légrugózás (adaptive air suspension) – a csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás – tovább javítja a légellenállási tényezőt, nagy sebesség mellett ugyanis akár 26 milliméterrel is lejjebb engedi a karosszériát a normál magassághoz képest, mégpedig két fokozatban. Rögzítőcsavarjai körül a golflabdákéhoz hasonló, körkörös mélyedést („dimple”) alakítottak ki a tervezők, amelyek a teljesen sík felülethez képest is könnyebb légáramlást biztosítanak.
A hőmérséklet szabályzás része: az állítható hűtőrács lamellák
Az állítható lamellákkal bíró hűtőrács fontos részegység, amely egyben a hőmérséklet szabályozás központi irányításáért is felel. Ez egy, a Singleframe hűtőrács mögötti keretből és két, két elektromos működtetésű zsaluszerkezetből áll. 48 és 160 km/órás sebesség között ezek általában zárt állásban vannak, így a levegő gyakorlatilag örvénylés nélkül áramlik a motorháztető felett. Amennyiben a légkondicionáló rendszer vagy a hajtásrendszer egységeinek több hűtőlevegőre van szüksége, a zsaluszerkezetek fokozatosan kinyitnak. A hidraulikus fékek különleges helyzetekben történő extrém igénybevétele esetén az állítható hűtőrács lamellák két csatornát nyitnak meg, amelyek a levegőt az első kerékjáratokhoz vezetik. Szükség esetén a hűtőventillátor is bekapcsol.
Akár 973 Nm nyomaték: innovatív hajtás koncepció három elektromos motorral
A jövő e-tron S modelljei kiemelkedő aerodinamikai jellemzőik mellett különleges teljesítményükkel tűnnek ki. Az Audi e-tron modellkínálatának két új zászlóshajója három elektromos motort használ, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen található. Ezek együttesen 370 kW teljesítményre képesek és nyomatékuk eléri a 973 Nm-t. Az S modellek mindegyike álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás sebességre. Intelligens hajtásvezérlésük új szintre emeli a jármű biztonságát és dinamikus kezelhetőségét. Az elektromos összkerékhajtás mellett rendelkezésre áll az elektronikus nyomatékszabályozás is, aktív és változó arányú nyomatékelosztással a hátsó tengelyen.
A fent említett modellek üzemanyag fogyasztási adatai:
(az üzamanyag/elektromosáram fogyasztás, a szén-dioxid kibocsátás és a hatékonysági osztály függ a jármű választott felszereltségétől)
Audi e-tron 55 quattro
Elektromosáram fogyasztás (kWh/100 km): 26,4 – 22,4 (WLTP ciklus szerint); 23,1 – 21,0 (NEDC ciklus szerint) (vegyes)
Szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 0
Audi e-tron 50 quattro
Elektromosáram fogyasztás (kWh/100 km): 26,6 – 22,4 (WLTP ciklus szerint); 24,3 – 21,9 (NEDC ciklus szerint) (vegyes)
Szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 0