A BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival és a továbbfejlesztett kerékfelfüggesztésekkel a BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor a BMW M5 orrában 441 kW / 600 lóerő, míg a BMW M5 Competition motorházteteje alatt 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes.
Módszeres fejlesztések a még atletikusabb kiállás érdekében
Ahogyan az új BMW 5-ös sorozat esetében, a vese alakú hűtőrács-pár úgy ezúttal is mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, króm keretét pedig egyetlen darabból álmodták meg a tervezők. Az M-specifikus duplalamellákat BMW M embléma díszíti. Az újratervezett első lökhárító merészebb vonalvezetést, két oldalán pedig nagyobb légbeömlőket kapott. A központi légbeömlő immár hatszög alakú és az olajhűtőt, illetve az aktív tempomat (ACC – Active Cruise Control) radarszenzorját is magába foglalja. A vadonatúj, „L” alakú menetfények a vese alakú hűtőrács-pár felé keskenyednek és már első ránézésre atletikus kiállást kölcsönöznek az újratervezett, LED-technológiás első fényszóróknak. Az extrafelszereltségek közé újonnan felkerült BMW Individual Shadowline opció eközben az adaptív LED-technológiás első fényszórók és a BMW Laserlight lézerfény-technológia sötétített változatát teszi elérhetővé a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára. A hűtőrács-pár duplalamellái, az alumínium motorháztető, az első kerekek mögé vágott, jellegzetes BMW M légkivezető-nyílások, az áramvonalas BMW M külső visszapillantó-házak és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető egytől egyig az 5-ös BMW nagyteljesítményű csúcsváltozatának hamisítatlan stílusjegyei. A dupla ikervégződésű BMW M kipufogórendszer vékonyabb fala csúcstechnológiás precizitást sugall, az újragondolt, erőteljes kialakítású hátsó lökhárító és nagyméretű diffúzor pedig felettébb atletikus kiállást garantál. A LED-technológiás hátsó lámpák háromdimenziós burát viselnek, modern fénydizájnnal értelmezve újra a BMW legendás, „L” alakú világításmintáját.
Fekete részletek a BMW M5 Competition számára és új karosszériafényezési árnyalatok
A BMW M5 Competition exkluzív státuszát fekete stílusjegyek nyomatékosítják tovább: a hűtőrács-pár kerete, a légbeömlők rácsozása, a külső visszapillantó-házak és a csomagtérajtóra helyezett légterelő szárny egyaránt magasfényű fekete színben pompázik, a hátsó lökhárítót pedig fekete betétek díszítik. A hűtőrács, a csomagtérajtó és az első kerekek mögé vágott légkivezető-nyílások fekete „M5 Competition” feliratot viselnek, a küszöböket pedig világító küszöblécek színesítik. Az alapfelszereltségként kínált BMW M kipufogórendszer fekete króm végeket kap, miközben a BMW M5 és a BMW M5 Competition tulajdonosai öt új karosszériafényezési árnyalat közül is választhatnak: újdonságként mutatkoznak be a palettán a Brands Hatch Grey metál, a Motegi Red metál, a BMW Individual Tanzanite Blue II metál, a BMW Individual Aventurine Red II metál és a BMW Individual matt Frozen Bluestone metál árnyalatok. A Champagne Quartz metál opció mostantól Alvit Grey metál néven válaszható a modellpároshoz. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető könnyűfém keréktárcsák között a 20” méretű, duplaküllős, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek a BMW M8 örökségei.
Nagyobb kijelző és finomhangolt járművezérlő koncepció BMW M módokkal
Finomhangolt járművezérlő koncepciójának és immár 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzőjének köszönhetően az új BMW M5 és BMW M5 Competition minden eddiginél inkább a vezetőre összpontosít. A bajor prémiumgyártó ügyfelei minden korábbinál könnyebben áttekinthetik a vezetést támogató rendszerekben és az M xDrive intelligens összkerékhajtásban rejlő lehetőségeket. A középkonzolon két új gomb enged közvetlen hozzáférést a járműbeállításokhoz, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző tartalmaihoz – akárcsak a BMW M8 esetében. Az M Mode gomb a ROAD és a SPORT járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD járműbeállítás esetén a modell felszereltségébe tartozó összes vezetést támogató rendszer aktív, SPORT járműbeállításnál azonban a vezető a saját preferenciáihoz igazíthatja az intelligens fedélzeti rendszerek értesítéseit (így például azt is beállíthatja, hogy a rendszer csak a sebességhatár-kijelzéseket és az előzési tilalmakat vetítse ki a BMW Head-Up kijelzőre). A SPORT járműbeállítás arra is lehetőséget biztosít, hogy a bajor prémiummárka ügyfele teljes mértékben kikapcsolja a legtöbb vezetést támogató rendszer automata fékezési és kormányzási beavatkozásait (kivéve az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer (Collision Warning with Braking Function) és a kikerülési segédlet (EvasionAid) esetében). Sőt mi több, a SPORT járműbeállítás a digitális műszeregységet és a BMW Head-Up kijelzőt is M-specifikus tartalmakkal ruházza fel.
Setup gomb egyenesen a konfigurációkhoz
Az M Mode gomb fölött elhelyezett Setup gomb megnyomásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei közvetlenül a központi kijelző menürendszerének konfigurációs lehetőségei között találják magukat. A rendszer részletekbe menően felkínálja a járműbeállítások, így többek között a hajtáslánc és a futómű-technológia személyre szabását, amellyel a modellpáros minden tekintetben az adott vezetési szituációhoz és a vezető személyes preferenciáihoz állítható. A motor, a kerékfelfüggesztések, a kormánymű és az M xDrive intelligens összkerékhajtás áthangolása az érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelzőn keresztül, illetve a BMW iDrive vezérlőtárcsájával egyaránt játszi könnyedségű. A multifunkciós BMW M sportkormány váltófülei mellett egy vörös M1 és egy vörös M2 memóriagomb is található, amelyekre bármelyik személyes járműbeállítás ráprogramozható és amelyek megnyomásával azonnal a kívánt járműbeállítás aktiválódik. Mindez azt jelenti, hogy a BMW ügyfelei akár két teljesen eltérő járműbeállítás között is egyetlen gombnyomással válthatnak, részletesen kitérve az M xDrive intelligens összkerékhajtás, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), a benzinmotor, az automataváltó, a lengéscsillapítás és a kormánymű karakterisztikájára, valamint a BMW Head-Up kijelző tartalmára.
TRACK járműbeállítás a BMW M5 Competition modellben a színtiszta BMW M élményért
Az M Mode gomb hosszabb megnyomásával, majd a központi kijelzőn megjelenő figyelmeztetés elfogadásával az új BMW M5 Competition volánja mögött a TRACK járműbeállítás is előhívható. Ezt a vezetési üzemmódot kizárólag versenypályás használatra tervezték meg a mérnökök, kikapcsolva az összes vezetést támogató rendszer biztonsági- és komfort funkcióját. A vezető figyelme minden korábbinál jobban az autó előtt álló útra összpontosul, az audiorendszer elnémul, a központi kijelző pedig kikapcsol. A végeredmény színtiszta BMW M élmény, amely során a BMW Head-Up kijelző M-specifikus tartalma a digitális műszeregységre vándorol. A vezetést támogató rendszerek ilyenkor nem küldenek figyelmeztető jelzéseket (még intenzív vészfékezés esetén sem), és az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer (Collision Warning with Braking Function) is kikapcsol. Az M Mode gomb ismételt megnyomásával a TRACK járműbeállítás az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD járműbeállításra vált át.
Az autó hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.
BMW M sportülések alapfelszereltségként, multifunkciós BMW M sportkormány az opcionális extrafelszereltség részeként
A bajor prémiumgyártó már alapfelszereltségként minden irányban elektromosan állítható, Merino bőrkárpittal húzott BMW M sportüléseket kínál az új BMW M5 és BMW M5 Competition modellpárosához, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban az integrált fejtámlákkal és világító M5 logókkal felszerelt, még több funkciót kínáló BMW M sportülések is megrendelhetők. Az utastér Black / Midrand Beige kéttónusú, teljes Merino bőrkárpitozása exkluzív opcióként kizárólag a BMW M5 Competition modellhez válik elérhetővé.
Intelligens vezetést támogató rendszerek széles választéka
Az új BMW 5-ös sorozat intelligens vezetést támogató rendszereinek teljes palettája a két csúcsmodellhez is elérhető. A kibővített tartalmat kínáló Driving Assistant Professional csomag az új BMW M5 és BMW M5 Competition alapfelszereltségének része, miközben az opcionális extrafelszereltségek között a torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) és – egyes piacokon – a távolról vezérelhető motorbeindítás is megtalálható. A Comfort Access opcióval felszerelt modellek esetében a BMW Digital Key digitális kulcs azt is lehetővé teszi – egyes piacokon –, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei okostelefonjukról nyissák ki és zárják be az autót.
Letaglózó teljesítményű V8-as benzinmotor
Az új BMW M5 és BMW M5 Competition motorházteteje alatt dolgozó V8-as benzinmotort a motorsport élvonalában felhalmozott tervezőmérnöki tapasztalat kiaknázásával, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálva fejlesztették ki a mérnökök. A végeredmény egy letaglózó erejű, vérpezsdítő menetteljesítményeket garantáló erőforrás, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál a BMW M5-ben 441 kW / 600 lóerő, a BMW M5 Competition modellben pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. A benzinmotor 750 Nm csúcs forgatónyomatéka már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, és a BMW M5-ben egészen 5 600-as fordulatig, a BMW M5 Competition modellben pedig egészen 5 860-as fordulatig kitart. Az erőforrás alapértelmezett beállításként aktiválódó EFFICIENT karakterisztikája egyetlen gombnyomással SPORT vagy SPORT+ működési üzemmódba kapcsolható, amelyekben a V8-as szív még intenzívebben reagál a gázpedál mozgására. Az új BMW M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már bőven a szuper-sportautók mezőnye. Ráadásul 11,1 szekundum alatt futja a nulla-kétszázas sprintet. Az új BMW M5 Competition mindezeket még gyorsabban letudja, hiszen álló helyzetből csupán 3,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a 200 km/órához pedig mindössze 10,8 szekundumra. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika. Az új BMW M5 kipufogórendszere és az új BMW M5 Competition BMW M sport kipufogórendszere – mindkettő dupla ágon fut végig az autó alatt, dupla ikervégződéssel – a változtatható orgánumnak köszönhetően tökéletesen az adott vezetési szituációhoz hangolható. Az erőforrás vérmes hangzását ezen felül az M Sound Control gombbal szabhatják személyre a bajor prémiummárka ügyfelei. A nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó mindkét modell alapfelszereltségének része, rendkívül rövid váltásokat és gyorsan, pontosan lekövetett gázpedál-reakciókat garantálva. Az automataváltó előválasztó karjáról aktiválható Drivelogic háromféle működési üzemmódot különböztet meg a hatékonytól kezdve, a sportoson át, egészen a versenypályás menetdinamikáig – utóbbi esetében extrém gyors váltásokkal. A vezető manuálisan is kapcsolgathat a sebességi fokozatok között, akár a kormány mögötti váltófülekkel, akár az automataváltó előválasztó karjával.
Típus-specifikus motortartó keret az új BMW M5 Competition modellben
Az új BMW M5 Competition típus-specifikus kiváltságainak egyike az érezhetően feszesebb ágyazású motortartó keret, amely még közvetlenebb hajtáslánc-kapcsolatot eredményez, így gázadásra az erőforrás még gyorsabban reagál, a leadott teljesítmény pedig gyorsabban érkezik meg a hajtáslánchoz. A feszesebb motor-beágyazásnak köszönhetően az új BMW M5 Competition még direktebb és még precízebb kanyarvételekre képes.
A csúcsteljesítmény és a hétköznapi használhatóság találkozása
A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot és a kimagasló versenypályás kvalitásokban rejlő vezetési élményt az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű intelligens vezérlése varázsolja egyetlen modellben négy kerékre. Alapértelmezett beállításként az M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint továbbítja a benzinmotor erejét a négy kerékhez (4WD), az egyes tengelyekre továbbított erő aránya azonban személyre szabható és legvégső esetben a tisztán hátsókerék-meghajtás (2WD) is aktiválható. Utóbbi esetben a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) sem szab határt a vezetés abszolút élményének. A BMW M Servotronic kormánymű és a változó lengéscsillapítás-vezérlés (VDC – Variable Damper Control) rendszerreakciója a COMFORT és SPORT üzemmódok szerint ugyancsak állítható. A változó lengéscsillapítás-vezérlés COMFORT üzemmódja a tökéletes hétköznapi használhatóságot, SPORT üzemmódja a dinamikus kanyarvadászatokat, SPORT+ üzemmódja pedig a leggyorsabb versenypályás köridőket élteti. Azon túlmenően, hogy az új BMW M5 Competition hasmagasságát az új BMW M5-höz képest hét milliméterrel alacsonyabbra állították, a tervezőmérnökök a lengéscsillapítókat és a spirálrugókat is a nagyobb teljesítményhez hangolták. Utóbbiaknak köszönhetően még a maximális teljesítmény is veszteségek nélkül érkezik meg az aszfaltra, a modell pedig leginkább a zárt versenypályákon érzi magát elemében. A BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival a BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul. A kifinomult futómű-technológia úgy képes kiegyenlíteni az útegyenetlenségekből fakadó rezonanciákat és kellemetlen ütődéseket, hogy a feszes hangolásból és a sportos úttartásból bármit is veszítene – legyen szó akár alacsony, akár magasabb sebességről. A BMW M5 Competition „Y” küllő-dizájnú, kovácsolt, kéttónusú, 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon (elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méretben), eltérő méretű gumiabroncsokkal (elöl 275/35 R20, hátul 285/35 R20 méretben) szerelve gurul le a gyártósorról. Az új BMW M5 alatt mindeközben 19” méretű, ötágú duplaküllő-dizájnú, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak (elöl 9,5J x 19, hátul 10,5J x 19 méretben), az első tengely végein 275/40 R19, míg a hátsó végein 285/40 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelve.
BMW M fékrendszer már alapfelszereltségként
Az új BMW M5 és BMW M5 Competition modellpárosát már alapfelszereltségként BMW M fékrendszerrel kínálja ügyfeleinek a gyártó, lyuggatott, belső szellőzésű féktárcsákkal, elöl hatdugattyús, BMW M logóval ellátott féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel és integrált rögzítőfékkel. Az alapesetben kékre fényezett féknyergek az opcionális extrafelszereltség részeként magasfényű fekete és magasfényű vörös színben is megrendelhetők. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer az aranyszínű, BMW M logóval ellátott (elöl hat-, hátul egydugattyús) féknyergekről ismerhető fel. A sport fékrendszer tökéletes kopásállóságot, 23 kilogrammal kisebb rugózatlan tömeget, jobb fékhatást, nagyobb hőtűrő képességet és hosszabb idejű tartósságot garantál.
Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el.