A Ssangyong fejlődése szemmel látható. Anno terepjárókkal indultak Magyarországon, majd jött a „rémkorszak”, amikor jó technikájú, de finoman fogalmazva érdekes külsejű autókat dobtak piacra. A Tivoli jelenthette a vízválasztó pontot, innen villámgyors felzárkózás következett.
Ennek a megújulási programnak a következő gyümölcse a Korando, melyből a negyedik generációs kivitel tavaly mutatkozott be. A változás nagyon látványos, hiszen egy jelvényletakarós teszten elég nehéz lenne megállapítani, milyen járművet rejthet a forma – csak arra gyanakodnánk, hogy prémiummodellről van szó. Talán a Volkswagen konszern egyik termékére gyanakodhatnánk, a formavilág ugyanis nagyon-nagyon ismerős. A karosszéria hozza a Tivolinál bevált formavilágot, ami kissé szögletes, de egész jó egyéniség. Panasz legfeljebb a hátsó traktust illetheti, ott elvesztek a dizájnerek.
Az utastérben jók a felhasznált anyagok, a belső dizájn és az összeszerelés minősége is első osztályú. A lemaradást talán csak a sok fekete zongoralakk betét jelenti, ezt más anyaggal is pótolhatták volna.
A korszerűségről csak annyit, hogy LCD-kijelző található a vezető előtt, a 9 colos középső szép, bár a menürendszer működése kissé darabos. Okos megoldás, hogy a beállított navigációt át lehet „irányítani” a vezető előtti műszerfalra.
A balesetveszélyt nemcsak ez csökkenti, hanem a számos vezetősegéd is, amelyek nagy része alapáras. Ez is hozzájárul a Korando jó ár/érték arányához. Az 551 literes csomagtartó mutatja az autó térerősségét, és azt, hogy melyek a konkurensei: szinte biztosan a Nissan Qashqai méretosztályában szerzi majd a vevőit a Korando.
A jó rugózású kézi kapcsolású váltóval szerelt autónál nem biztos, hogy érdemes a négykerék-hajtásban gondolkodni, mert a plusz tömeg mellett a hajtás ellenállása is növeli az új, 1,5 literes turbómotor fogyasztását. És ez a koreai autó legfájóbb pontja: az elsőkerekes kivitelben sem sikerült 10 liter alá vinni az étvágyát.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4450/1870/1620 mm
Motor: 1497 cm3, 163 LE/5000, 260 Nm/1500
Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s
Ár: 6 9380 000 Ft (alapár: 5 949 000 Ft)
Tesztautó: WAE Kft.