A Ford 2009-ben dobta piacra az F150-es gyárilag módosított kivitelét. A Raptor gyorsan sikeressé vált, amiből 2014-ben érkezett a második generáció. A fejlesztési filozófia hasonló volt a Ranger Raptornál is. A végeredmény egy olyan pickup, ami szuperdögösen néz ki, viszonylag gyors, és rendkívül élvezetes vezetni. Földutakon, hátsókerék-hajtással olyanokat lehet keresztbe menni vele, amit bármelyik driftes megirigyelhetne.
A kiváló terepképességek egyik garanciája a szoftver, amivel hat, jól elhatárolható területre állíthatjuk be a hajtásrendszert. Legalább ilyen fontos a hardver, amely erős acéllemezekkel levédett olajteknőt, váltót, a tengerentúlról érkezett hajtásrendszert és a BF Goodrich által szállított, direkt erre a típusra fejlesztett terepgumikat jelent. Hasonlóan cselekedett a Fox is: tőlük érkeztek a tengerentúli sivatagi versenyeken érlelt rugózási elemek. A laprugót felváltó tekercsrugó, az amerikai modellből származó tízsebességes automata váltó és az önzáró hátsó differenciál is eltér a többi Rangerben használttól. A különleges alkatrészek és a szuperdögös kinézet miatt bőven megéri a Raptor a felárát.
Akárki próbálta szerkesztőségünkből, egyöntetű volt a vélemény a kocsiról azzal kapcsolatban, hogy nagyon jó az összhang az autóban. Ez megmutatkozik a vezetési élményben, ami nem csak terepen biztosít fülig érő szájat. Városban, körforgalmakban is adódhat helyzet, mert az 500 Nm és a hátsó hajtás remek párost alkot értő kezekben. A mókázást segíti az engedékenyebbre hangolt menetstabilizáló (ESP).
Az említett összeállítással a Ranger Raptor könnyen felveszi a versenyt a jobb terepjárókkal, el lehet felejteni az utólagos átalakításokat.
Ami a hátrányokat illeti: a 110 km/óránál megerősödő szél-, gumi- és motorzaj árnyékolja be a hétköznapokat. A tesztautó néhány elemén már kezdenek látszódni az elhasználódás jelei – a platóra szerelt rolós zár például alig-alig mozdult –, de ez dicséretnek fogható fel. Ugyanis nem szeretnénk tudni, mit kapott a modell az eltelt kilométerek alatt.
Az 5,4 méteres pickup két métert meghaladó szélessége városban koncentrációt igényel. Cserébe az utca emberétől és a közlekedőktől is megkapja a Raptor azt a figyelmet, amit egy átlagos modell aligha.
Talán csak egy erősebb, V6-os dízelmotorral lehetne jobbá tenni, de ne legyünk telhetetlenek…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5398/2028/1873 mm
Motor: 1996 cm3, 214 LE/3750, 500 Nm/1750-2000
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s
Ár: 17 418 000 Ft (alapár: 16 383 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.