DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

Menetpróba - Ford Ranger Raptor

A kék ovált nagyon meg kell becsülni, mert elhozták Európába a Mustangot, és ezzel nem álltak le: az izgalmas rétegmodellek következő darabja a tengerentúlon sikert sikerre halmozó sportos kisteherautó európai változata.

A Ford 2009-ben dobta piacra az F150-es gyárilag módosított kivitelét. A Raptor gyorsan sikeressé vált, amiből 2014-ben érkezett a második generáció. A fejlesztési filozófia hasonló volt a Ranger Raptornál is. A végeredmény egy olyan pickup, ami szuperdögösen néz ki, viszonylag gyors, és rendkívül élvezetes vezetni. Földutakon, hátsókerék-hajtással olyanokat lehet keresztbe menni vele, amit bármelyik driftes megirigyelhetne.

menetproba-ford-ranger-2020-05-04

A Raptor nemcsak jól néz ki, hanem a nehéz terepszituációkban is jól teljesít, legyen az homokbányamenet vagy árkon történő átkelés


A kiváló terepképességek egyik garanciája a szoftver, amivel hat, jól elhatárolható területre állíthatjuk be a hajtásrendszert. Legalább ilyen fontos a hardver, amely erős acéllemezekkel levédett olajteknőt, váltót, a tengerentúlról érkezett hajtásrendszert és a BF Goodrich által szállított, direkt erre a típusra fejlesztett terepgumikat jelent. Hasonlóan cselekedett a Fox is: tőlük érkeztek a tengerentúli sivatagi versenyeken érlelt rugózási elemek. A laprugót felváltó tekercsrugó, az amerikai modellből származó tízsebességes automata váltó és az önzáró hátsó differenciál is eltér a többi Rangerben használttól. A különleges alkatrészek és a szuperdögös kinézet miatt bőven megéri a Raptor a felárát.

menetproba-ford-ranger-2020-05-03

Akárki próbálta szerkesztőségünkből, egyöntetű volt a vélemény a kocsiról azzal kapcsolatban, hogy nagyon jó az összhang az autóban. Ez megmutatkozik a vezetési élményben, ami nem csak terepen biztosít fülig érő szájat. Városban, körforgalmakban is adódhat helyzet, mert az 500 Nm és a hátsó hajtás remek párost alkot értő kezekben. A mókázást segíti az engedékenyebbre hangolt menetstabilizáló (ESP).

menetproba-ford-ranger-2020-05-05

A fogyasztás a teszt alatt 8–12 liter között változott, a váltó működési sebessége és a hajtásrendszer előtt le a kalappal

Az említett összeállítással a Ranger Raptor könnyen felveszi a versenyt a jobb terepjárókkal, el lehet felejteni az utólagos átalakításokat.

Ami a hátrányokat illeti: a 110 km/óránál megerősödő szél-, gumi- és motorzaj árnyékolja be a hétköznapokat. A tesztautó néhány elemén már kezdenek látszódni az elhasználódás jelei – a platóra szerelt rolós zár például alig-alig mozdult –, de ez dicséretnek fogható fel. Ugyanis nem szeretnénk tudni, mit kapott a modell az eltelt kilométerek alatt.

menetproba-ford-ranger-2020-05-01

Az 5,4 méteres pickup két métert meghaladó szélessége városban koncentrációt igényel. Cserébe az utca emberétől és a közlekedőktől is megkapja a Raptor azt a figyelmet, amit egy átlagos modell aligha.

menetproba-ford-ranger-2020-05-02

Talán csak egy erősebb, V6-os dízelmotorral lehetne jobbá tenni, de ne legyünk telhetetlenek…  

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 5398/2028/1873 mm

Motor: 1996 cm3, 214 LE/3750, 500 Nm/1750-2000

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s

Ár: 17 418 000 Ft (alapár: 16 383 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: