Ez az a típus, amely évek óta az USA személyautó-eladási listái élén található. A típus ellenzői ugyan felhozhatják a szűkös variációs lehetőséget, és mellé tehetik a Skoda Superb, vagy bármely más európai típus szédületes motor-, illetve karosszériakínálatát. Meg azt is, hogy kevésbé lehet személyre szabni, néhol olcsó megoldásokat vonultat fel, és a navigációja időnként leakad. A másik oldalon viszont annyi jó tulajdonság található, hogy a leírtak eltörpülnek mellette.
A legfőbb Camry mellett szóló érv, hogy a 2,5 literes, alacsony fogyasztásra tervezett, egyszerű szerkezetű négyhengeressel párosították a hibrid rendszert. Ez a kombináció városok között 4,9–5,3 literes fogyasztást produkált, de az autópálya-tempó sem emeli túlságosan az étvágyat. Ez a legfőbb érv, miközben közel ötméteres, üzleties megjelenésű autóról beszélünk...
A Toyota új hajtásrendszere kifogja a hibrid kritikusok vitorlájából a szelet, mert komolyabb gyorsításkor hiányzik a motorbőgés és erős a gyorsulás. Ami különösen megnyugtató, hogy autópályás előzéseknél sincs gyengélkedés, maximum a 180 km/órában meghatározott végsebességet lehet hátrányként felhozni. Ennek ellenére a németországi, sebességkorlátozás nélküli autópálya-szakaszokon is jól lehet majd haladni vele.
A hajtásrendszer mellett a terjedelmes és nagyon kényelmes utastér segít abban, hogy a Camry ideális utazóautó legyen. Tesztautónk belsejét fekete bőrkárpittal burkolták, a hátsó üléseken ülőket szédületes lábtér, a karfába rejtett, luxusautókra jellemző kezelőpanel és elektromosan működtethető hátsó napfényroló is kényezteti. A pontot az i-re, az autó nagyon nyugodt, „zen” hangulata teszi fel.
Ezek azok a dolgok és a kiváló értéktartás, amelyek villámgyorsan elfeledtetnek minden kritikát.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4885/1840/1445 mm
Motor: 2487 cm3 + villanymotor: 215 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,3 s
Ár: 11 100 000 Ft (alapár: 10 500 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.