A Mazdának úgy látszik bejönnek a különutas elképzelései, pár éve már fut náluk a könnyű karosszéria és a szívómotorok párosítása (SkyActive). A másik ütős megoldás a benzines és dízelmotorok működését vegyítő új motor (SkyActive X). A közös bennük, hogy a másként gondolkodás hozza az eredményeket. Jó példa erre a felénk legnagyobb Mazda SUV, a CX5.
Elöljáróban annyit, hogy a Mazda által felvonultatott technika előtt kalapot kell emelni. Az oka, hogy a motorházban 2,5 literes szívó benzinmotort találni, amely részecskeszűrő, turbófeltöltő és lágy hibridrendszer nélkül teljesíti az aktuális és meglehetősen szigorú környezetvédelmi előírásokat. Ez nem hétköznapi mutatvány, ráadásul akad egy felénk később jelentkező hozadéka: az egyszerű technika jobb értéktartást biztosít, azon felül, hogy kisebb az esély a műszaki hibára.
A nagyobb hengerűrtartalmú szívómotor a mindennapokban jól teljesített, viszont a hozzá csatlakozó hatsebességes automata váltó váltási sebessége elmaradt az elvártaktól. Aki több gyorsaságra vágyik, annak csak annyi a dolga, hogy átvált a komfort menetállásból sportba. Itt már nem lehet panasz a sebességre. A hajtás, a kormányzás és a futómű karaktere nem sokat változik, de az alapból feszesebb futómű még jobb stabilitást biztosít. A motor jobban pörgethető, és a váltó jobban kiforgatja a fokozatokat. A 4 x 4-es rendszer egész jó terepes tulajdonságokat kölcsönöz a crossovernek, de hozzájárul a 9,5 literes átlagfogyasztáshoz is.
A műszerfal közepén lévő 7 colos kijelzőt a BMW i-Drive-hoz hasonló vezérlőtárcsával lehet irányítani. Ez meglehetősen jól sikerült megoldás, a képernyőt nem kell és nem is lehet érintgetni. A bajor gyártó emlegetéséhez jól köthető a fehér bőrülésekkel ellátott fülke, amely hozza a prémium életérzést. Ezt a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége is igazolja.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4550/1840/1680 mm
Motor: 2488 cm3, 194 LE/6000, 258 Nm/4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s
Ár: 13 199 000 Ft (alapár: 8 820 000 Ft)
Tesztautó: Mazda Motor Hungary