DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - SsangYong Musso Grand 2,2 e-XDT Premium 4WD

Legfrissebb tesztautónkkal könnyű demonstrálni, hogy a kisteherautók egyre komfortosabbak, és sok mindenben hasonlítanak a személygépjárművekre. A Mussóban ülve szinte el is feledkezünk arról, hogy a piac leghosszabb, már-már amerikai méretekkel rendelkező pick-upját tesszük próbára.

Akinek nincs gyakorlata a testesebb autók, például a haszonjárművek vezetésében, az az első métereket félve fogja megtenni a koreai kisteherautóval. Főleg városban, garázsba álláskor, parkolóházban történő közlekedéskor kíván sok odafigyelést az 5,4 méteres hosszúság. Eleinte sokat segít a 360 fokos kamerarendszer, de az sem tart sokáig, hogy a vezető összecsiszolódjon a modellel.

menetproba-2020-ssangyong-musso-01



A gépet vezetve át lehet élni azt, hogy milyen élmény egy teljes méretű amerikai kisteherautó, mondjuk a Ford F150 volánja mögött ülni. A V8-as vagy a V6-os motor helyett itt persze „csak” egy 2,2 literes, saját fejlesztésű turbódízel található a motorházban, és hatsebességes automata váltó csatlakozik hozzá, amely kiválóan végzi a feladatát. Négy személyt szállítva 8,6 és 9,5 literes fogyasztásokat mértünk a pick-upnál, ami kiváló érték egy ekkora autótól.

menetproba-2020-ssangyong-musso-03

A Musso dinamikája szintén személyautós, könnyedén lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is. A tesztautónkat 890 kilóval lehet terhelni, a raktér nagysága pedig 1660 x 1580 mm, ami a kerékdoboknál szűkebb. A szabadidős felhasználás jele, hogy 12 voltos csatlakozó is található a raktérben. Egyetlen teherautós jellemző, hogy a fülke és a plató között nagy az illesztési hézag.

menetproba-2020-ssangyong-musso-02

A rugózás korántsem olyan rázós, mint ami a műfajban megszokott

Úgy látszik a rendszerben gondolkodás Koreában is működik, mert a Musso Grand orra és a műszaki alapjai ismerősek. A Toyota LandCruiser-gyilkos Rexton alváza és technikája található a kisteherautó alatt. Szemből alig megkülönböztethető a két modell. Ez előrevetíti, hogy kényelmes az utastér. A következtetés helyes, mert hűthető és fűthető bőrülések találhatók elöl, és hátul is teljes kényelemben lehet utazni. A műszerfal remekül néz ki, itt is tükrözhető a központi kijelző navigációja a vezető előtti LCD-kijelzőre.

A jó ár-érték aránynak egyetlen hátulütője a kapcsolható 4 x 4-es rendszer. Ezen a téren nincs az a korszerűség, mint a konkurenseknél, mert a köztes differenciál nélküli szerkezet felel a 4 x 4-es hajtásért. Ezért csak laza talajon vagy nagyon csúszós körülmények között lehet és érdemes bekapcsolni.                        

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 5405/1950/1855 mm

Motor: 2157 cm3, 181 LE/4000, 420 Nm/1600–2200

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s

Ár: 9 209 000 Ft (alapár: 7 190 000 Ft) (nettó ár)

Tesztautó: WAE Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: