Az idei év programsorozata a Bremen Classic Motorshow eseményével indult, amely január 31. és február 2. között került megrendezésre. Az AUDI AG szervezetén belül működő, történelmi modellekkel foglalkozó részleg szintén képviseltette magát a GP Ice Race versenyén Zell am See városában a február 1-2-i hétvégén, ahol az Audi quattro Rallye S1 száguldott át a befagyott tavon. Az éves program egyik legnagyobb nyitó eseménye hagyományosan a „Techno Classica” oldtimer autós kiállítás lesz Essenben március 25. és 29. között. Az Audi Tradition a 4-es csarnokban vonultatja fel történelmi modelljeit, amely az idei évben „A quattro 40 éve – a mindennapok összkerékhajtása” témáját állítja megjelenésének középpontjába. A kiállítás fókuszában számos különböző, korábbi quattro modell áll majd.
1980. márciusában a Genfi Nemzetközi Autószalonon komoly felbolydulást okozott egy összkerékhajtású, sportos kupé. Az Audi quattro volt az első olyan nagy teljesítményű jármű, amelyet összkerékhajtással szereltek. Ez a hajtáskoncepció ugyanis korábban csak a teherautók és a terepjárók kiváltsága volt. Az összkerékhajtású személyautó ötlete 1976/77 telén merült fel, amikor az Audi által a német hadseregnek kifejlesztett VW Iltis terepjáró tesztjei zajlottak. A modell jégen és havon mutatott kiemelkedő vezethetőségi jellemzői arra sarkallták a mérnököket, hogy a VW Iltis összkerékhajtás rendszerét beépítsék a sorozatgyártású Audi 80 modellbe.
Az ezt követő tesztek bámulatos eredményeket hoztak, amelynek köszönhetően megszületett a sportos, quattro névre hallgató Audi Coupé. 147 kW/200 lóerős teljesítményéről az 1979. őszén bemutatott öthengeres, 2.2 literes turbómotor még erőteljesebb változata gondoskodott.
Az Audi quattro motorsportos bemutatkozására 1981. elejéig kellett várni, amikor is a osztrák Jänner Rallye versenyén debütált az újdonság. Az ingolstadti összkerékhajtású erőmű pedig ettől a ponttól kezdve forradalmasította a nemzetközi rally és autóversenyzés világát.
Rengeteg érv szól amellett, hogy az idei év eseményeire előkerüljenek a történelmi Audi quattro modellek – mind a rally, mind pedig az utcai változatok – az Audi Tradition raktárából. Az Audi Tradition naptárjából nem hiányozhatnak olyan hagyományos programok, mint az egyesült királyságbeli Goodwood Festival of Speed (július 9-12. között), a németországi Daunban megrendezett Eifel Rallye Festival (július 23-25. között) és a jücheni Classic Days Schloss Dyck (július 31 – augusztus 2. között). Kiemelten fontos a hazai eseménynek számító Donau Classic (június 18-20. között) Ingolstadtban és a Heidelberg Historic (július 9-11. között) Neckarsulm mellett, nem is beszélve a vállalat nagymúltú zwickaui gyártási helyszínén megrendezett Sachsen Classic versenyről (augusztus 13-15. között).
A négykarikás márka szintén képviselteti magát Berchtesgardenben (szeptember 25-27. között) a Rossfeld hegyi felfutó versenyen, csakúgy, mint az ingolstadti Audi RegioSprint megmérettetésén április 25-én. Most először láthatjuk az Audi Tradtion modelljeit a dániai Copenhagen Historic Grand Prix eseményén (augusztus 1-2. között), emellett pedig történelmi motorkerékpár modellekkel és egy Auto Union Typ C modellel is találkozhatunk a Sachsenring Classic versenyén Hohenstein-Ernstthalban (május 8-10. között). A szezont egy modellautó kiállítás teszi teljessé, amelyet november 8-án az Audi Forum Neckarsulm lát vendégül, majd november 29-én Ingolstadtba látogat.