A BMW ügyesen játszik a rendelkezésére álló kártyákkal, mert a Minik által is használt (UKL) padlólemez található az X1 és az X2 alatt. Ha egy kicsit jobban megnézzük az X2-t, akkor rá lehet jönni, hogy ez inkább egy érdekesebb formájú kompakt autó, ami egyterűként is jól funkcionál…
Ha ledöntjük a 470 literes csomagtartóval rendelkező SUV hátsó üléseit, akkor 1355 literessé változik a rakodótere. Itt már jól lehet pakolni. Ez a BMW ideális családi autónak, prémiumanyukáknak, még anyataxinak is. A bajorok ezen csavartak egyet, és az M35i kivitellel megcélozták a sietős, sportos anyukákat.
Így vált a bajor szabadidőmodell igen gyors autóvá, amellyel nem biztos, hogy érdemes leállni versenyezni. A 4,9 másodperces százas sprint remek érték, a kétliteres turbómotor pedig sok erőtartalékkal rendelkezik. A 450 Nm szinte minden fordulatszám-tartományban elérhető. Aki kanyargós utakon akar a nyomában maradni az X2 M35i-nek, annak kapaszkodnia kell, mert a 4x4-es prémiumhajtása és futóművei jól végzik a munkájukat. Megjegyzendő, hogy a gyorsulás és a gyors mozgás tálalása igazodik az autó karakteréhez: a mutatvány leginkább a stopperen és az ülésbe szorításon látszik, érződik.
A sportruházatba csomagolt, valóban erős trendi autóhoz kiváló felszereltség és jó kidolgozás párosul. A piros-narancs burkolatok valószínűleg sok konzervatív ízlésű vevőt elriasztanak, de a feltűnő színű bőrözés megmutatja a belsőben rejlő lehetőségeket. A jól tartó sportülések hátránya, hogy a fejtámlát nem lehet állítani, emellett menetkomfort terén kompromisszumot igényelnek a 20 colos keréktárcsák, még a téli gumikkal is. Ez tükörsima utakra remek választás, mert a maga módján farag sportos autót a divatos SUV-ból. Felénk inkább a kényelmetlenség forrása, mert ráz a rossz utakon, még komfort módban is.
A jól ismert nyolcsebességes automata váltó sebességével mi személy szerint ennél a modellnél nem voltunk igazán kibékülve, mert a sportosságot nem tükrözte, ám a fogyasztás az elérhető menetteljesítményeknek a viszonylatában remek, tíz liter körüli átlagot mértünk.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4360/1824/1526 mm
Motor: 1985 cm3, 306 LE/5000–6250, 450 Nm/1750–4500
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 s
Ár: 16 900 000 Ft (alapár: 9 500 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország