A BMW Group következetesen halad előre az újabbnál újabb hálózatról tölthető modellek kifejlesztését és piaci premierjét adó úton, amely során a legnépszerűbb és legdinamikusabban fejlődő járműkategóriák plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt változatait is bemutatja. 2020-ban a legkisebb Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellpáros is a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kezébe adja a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés élményét: jön a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e, a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködésének ígéretével. A kivételesen hatékony, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia és a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia egysége mindkét modellben akár 57 kilométeren* át tartó emisszió-mentes mobilitást garantál, miközben a duó 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,9 – 2,1 liter*, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 43 – 48 gramm*, amellyel új mércét állít fel a prémium kompakt terepjárók szegmensében. Mindehhez 100 kilométeren a BMW X1 xDrive25e esetében 13,8 – 14,3 kWh*, a BMW X2 xDrive25e esetében pedig 13,7 – 14,2 kWh* kombinált energiafogyasztás párosul. A hibrid-specifikus összkerékhajtás, amely gyorsan és precízen osztja el a hajtásláncból érkező erőt a két tengely között, magával ragadó vezetési élményt és lélegzetelállító agilitást hív életre.
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellpáros bemutatásával a bajor prémiumgyártó még tovább bővíti kínálatát a prémium kompakt szegmensben, hiszen a BMW X1 és a BMW X2 portfóliójának rendkívül hatékony belsőégésű erőforrásai mellett most először jelenik meg a palettán hálózatról tölthető hajtáslánc. A modellspektrum így a háromhengeres benzinmotorral hajtott, gazdaságos belépő szintű típusoktól kezdve, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelleken át, egészen a 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményű BMW X2 M35i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 154 – 163 gramm / km)* élsportolóig terjed. Prémium kompakt szegmensben kínált portfóliója következetes bővítésével a BMW Group újabb lendületet ad plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt típusai térnyerésének. A palettán jelenleg olyan kiváló modellek sorakoznak, mint a MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km)*, a BMW 225xe Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km)*, a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat, valamint a BMW 7-es sorozat hálózatról tölthető luxuslimuzinjai. A felsoroláshoz hamarosan a BMW X modellcsalád négy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozata is csatlakozik, mialatt a müncheni központú vállalatcsoport eltökélt célja, hogy az elektromos mobilitás iránymutató úttörőjeként 2021 végére több mint egymillió darab hálózatról tölthető autója guruljon a világ útjain. Két éven belül az Európában értékesített összes BMW és MINI modell 25 százaléka tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelve kerül forgalomba, amely arány 2025-re 33 százalékra, 2030-ra pedig 50 százalékra nő. A BMW Group 2023-ra huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellportfólióját.
A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor és egy típus-specifikus hangolású elektromos motor dolgozik együtt, a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia műszaki alapjaira építve. A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye 92 kW / 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 220 Nm. Erejét egy hatfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekek felé. Az elektromos motor maximális teljesítménye 70 kW / 95 lóerő, amelyhez 165 Nm csúcs forgatónyomaték társul, az erőt pedig egy fokozatmentes automataváltó küldi a hátsó tengelyre. Az így felépülő hibrid-specifikus összkerékhajtás mindkét modellt páratlanul agilis irányíthatósággal vértezi fel, megőrizve a BMW SAV / SAC modelljeire jellemző vezetési élményt. Az elektromos motor azonnali gázreakciójának, valamint már álló helyzetben is elérhető csúcs forgatónyomatékának köszönhetően a bajor prémiumgyártó ügyfele a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodhat a megváltozott vezetési szituációkhoz, ráadásul azáltal, hogy a tervezők az elektromos motort a hátsó tengely fölé építették be, a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e tengelyek közötti terhelés-elosztása is tökéletes. A két erőforrás intelligensen vezérelt együttműködésével kiegészülve mindez maximális menetstabilitást, kimagasló menetkomfortot és sportosan dinamikus hajtáslánc-reakciókat garantál.
A benzinmotor és az elektromos motor együttesen 162 kW / 220 lóerő maximális rendszerteljesítményt hív életre, amelyhez 385 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul. A BMW X1 xDrive25e így 6,9 másodperc alatt, míg a BMW X2 xDrive25e 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc elektromos rásegítése minden vezetési szituációban, így például országúti előzéskor is jelentős erőtöbbletet és megnyugtató biztonsági tartalékot kínál. A BMW X1 xDrive25e végsebessége 193 km/óra, a BMW X2 xDrive25e végsebessége pedig 195 km/óra.
A modellpáros BMW eDrive hajtáslánc-technológiájába a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiát építették be a mérnökök, amely olyan mértékű energiatartalékot kínál, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele akár a benzinmotor beindítása nélkül, és mint ilyen, károsanyag-kibocsátás nélkül abszolválhatja hétköznapi ingázása jelentős részét. A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e egy 10 kWh bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátort kapott, amely egyetlen feltöltéssel 54 – 57 kilométer* tisztán elektromos meghajtást ígér. A nagyfeszültségű akkumulátor hozzávetőlegesen 5 óra alatt egy hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető, a modellpároshoz alapfelszereltségként kínált töltőkábel segítségével. Az akkumulátor teljesen lemerült állapotból körülbelül 3 óra 45 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető, amely a BMW i Wallbox fali töltővel mintegy 2 óra 25 percre csökkenthető. Utóbbival a százszázalékos töltöttség körülbelül 3 óra 15 perc alatt érhető el. Az akkumulátor töltőnyílása mindkét modell esetében a bal első kerékjárati ívben, egy különálló ajtó mögött kapott helyet.
A bajor prémiumgyártó ügyfele a középkonzolon található eDrive gombbal szabályozhatja a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia működési üzemmódját. Az alapbeállításként aktiválódó AUTO eDRIVE üzemmódban a rendszer minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb együttműködés szerint vezérli a két erőforrást, a hajtáslánc hatékonyságának és a vezetés élményének növelése érdekében pedig a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája az aktivált navigációs rendszer útvonaltervének adatait is belekalkulálja működési szisztémájába. A MAX eDRIVE üzemmód az elektromos motor maximális kihasználására törekszik, amelyben a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e 135 km/óra végsebesség elérésére képes tisztán elektromos meghajtással. Az eDrive gombról továbbá a SAVE BATTERY üzemmód is elérhető, amely mindvégig fenntartja, a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával pedig alkalmanként tovább is tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, hogy az így felhalmozott energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosokba érkezve hasznosítsa. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) funkciói az üzemmód-választótól függetlenül működnek. A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e vezetője COMFORT, SPORT és ECO PRO vezetési üzemmódokat aktiválhat, amelyek a hajtáslánc, a kerékfelfüggesztés és a fedélzeti elektromos rendszerek karakterisztikájára vannak hatással.
A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e már alapfelszereltségként akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszerrel érkezik meg az utakra, amely a hajtáslánc-technológia szinte hangtalan működése miatt, 30 km/órás sebességig egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A modellpáros alapfelszereltségének része továbbá a 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a duplazónás automata légkondicionáló és a kiegészítő fűtés is. Indulás előtt a bajor prémiumgyártó ügyfele a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson keresztül előre beállíthatja az utastér hőmérsékletét, az autó így induláskor a kívánt komfortban fogadja. Az alapfelszereltség alternatíváiként a BMW X1 xDrive25e modellhez Sport Line, xLine és M Sport felszereltségi szintek, a BMW X2 xDrive25e modellhez pedig Advantage, Advantage Plus, M Sport és M Sport X felszereltségi szintek is megrendelhetők. A modellpáros opcionális extrafelszereltségként elérhető palettáján gyakorlatilag a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt BMW X1 és BMW X2 modellek összes extrafelszereltségi tétele megtalálható.
Azáltal, hogy a mérnökök mindkét újdonság nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá építették be, nem csupán a duó extrém alacsony súlypontját érték el, de a belsőégésű erőforrással szerelt prémium kompakt SAV / SAC modellek csomagtér-térfogatát is. A BMW X1 xDrive25e csomagterének térfogata így alapesetben 450 liter, amely az alapfelszereltség részeként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 470 literig bővíthető. A modellhez ráadásul az elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető, amelynek maximális terhelhetősége 750 kilogramm.
*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.