Remek vitagenerátor az új Supra. Kezdve azzal, hogy legenda-e egyáltalán, vagy csak az elődjének a jól tuningolható motorja, és egyéb átalakításai tették azzá. Vagy maga az alapautó egy átlagos japán kupé a múltból? Azon is lehet vitázni, hogy egyáltalán Toyota-e, mert belül nagyon BMW. Egy biztos csak: a japánok a bajorokkal lefolytatott közös munkával elérték, hogy folyamatos beszédtéma legyen a feltámasztott modell.
Ha vezetni szerető sofőrként nézzük a Suprát, akkor persze minden rendben az autóval. Értő kezekben a sorhatos 500 Nm nyomatéka és az önzáró differenciál párosa remek szórakozást nyújt. Ez olyan veszélytelen, de látványos dolgokat is jelenthet, mint a helyben megfordulás a tágas parkolóban, és a keresztben autózás a kanyarokban. A látványos közlekedést és a minimális gumikopást a télies, párás időjárás nagyban segítette. A karosszéria rendkívül merev, a súlypont alacsony, az autó jól irányítható, a hathengeres hangja csodálatos, pluszpont, hogy ehhez nem volt szükség hanggenerátorra az autóban. Természetesen a durrogás is előcsalogatható a rendszerből, ami megédesíti a hétköznapokat.
A vezetési élményre rátesz egy lapáttal a külső, főleg a farrész, ami nagyon dögössé teszi a Suprát. A Toyota felármentes alapszínnek állította be a rendkívül látványos sárgát, ami igen jó gondolat, de persze a piros sem rossz, amelyben a mi tesztgépünk pompázott.
Az utastér hozza a kupék szintjét. A tér elegendő, ezt gyárilag javította a tetőbe applikált két púp, aminek eredménye, hogy bukósisakban is jól el lehet férni, bár a beszálláskor a magasabb termetűeknek gyakorolni kell, hogyan ne verjék be a fejüket.
Hátsó ülések nincsenek, a csomagteret egybe nyitották az utastérrel. Az ajtózsebek és a középkonzol tárolás szempontjából szinte használhatatlan, még a mobiltelefont is körülményes tárolni. Hátra 288 liternyi csomagot lehet pakolni, ami ezen a szinten elegendő, de a hétköznapi autósoknak meglepetést okozhat.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4379/1854/1292 mm
Motor: 2998 cm3, 340 LE/5000–6000, 500 Nm/1600–4500
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,3 s
Ár: 20 950 000 Ft (alapár: 20 800 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary