Ha valakinek nincs gyakorlata a több száz lóerős autók vezetésében, valóban érdemes egy alacsonyabb fokozatban kezdeni a sportos életmódot. Például a Fiat 500-assal, amely eleve prémiumtermék, a 165 lóerős Abarth 595-ös pedig a kínálat teteje közelében található. A jól tartó, de magasan lévő sportülések, a nyáron forró, télen hideg, teljesen fém váltókar és a csapott aljú bőrkormány megadja az alaphangot. Ezek jól előkészítik a gombnyomásra induló tűzijátékot.
Aki kinőtt a piros lámpánál a gázpedált nyomogató, feltűnésre vágyó stílusból, annál előfordulhat, hogy teljesen feleslegesen váltogat és álló autóban is nyomogatja a gázpedált. A hang az autórajongónak mennyei élmény, a gyári sportkipufogó hangja nem zavaró semelyik fordulaton. A hangolást okosan alakították, hiszen hiába jelent élvezetes elfoglaltságot álló helyben és kis sebességnél a motor zenéje, autópálya-tempónál azért lehet még beszélgetni a gyakorlatban inkább kétszemélyes autóban.
Bár az autók élvezeti értékének egyik fontos része a külcsín, a koronát az 595-ös Abarthra – és a tulajdonosára – akkor lehet feltenni, ha vezetjük. Ezzel a kocsival közlekedni ugyanis legalább másfél, de inkább kétszeres élvezeti szóróval jár. A hanghatás, a sebességérzet ilyenkor olyan, mintha jóval gyorsabban mennénk. A 3,5 méteres modell nagyon precízen irányítható, a határt az jelzi, hogy elkezdi tolni az orrát. Szinte minden forduló után fülig érő szájjal szál ki belőle az ember – ez a beépített gyári extra.
A körítés, azaz olasz dizájn mellett sem lehet csak úgy elmenni: kívül-belül számtalan Abarth, 595-ös feliratot és skorpió jelet találni. Így lesz kerek a Koni lengéscsillapítókkal stabilabbá varázsolt sportos 500-as, ami már nem a hölgyek cuki kisautója.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 3546/1627/1485 mm
Motor: 1368 cm3, 165 LE/5500, 230 Nm/3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s
Ár: 6 999 000 Ft (alapár: 5 930 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.