DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Egyéb

Menetpróba - Toyota Prius+ Executive

A japán autógyár hét különböző hétüléses autót kínál a vásárlóknak Magyarországon, a palettából a legkörnyezetbarátabb modellt tettük próbára. A legendás hibrid ezen verziója nem csak a taxisok között népszerű.

A Prius család legkorosabb tagja a + jelzésű változat, mert ez a típus még a harmadik generációs modell technikájára épül. A különlegessége, hogy az akkumulátorcsomagot már nem az autó hátsó részében hordja, hanem beköltöztették az első két ülés közé. Itt természetesen nem fért volna el a régi típusú, nikkel–metál-hidrid változat, ezért felváltotta a ma használt lítiumion-akkumulátor. A modell 1 kWh-ás teljesítménye nem eget verő, ez a kapacitás arra elegendő, hogy tiszta üzemben néhány kilométert megtegyen vele az autó. Ilyenkor persze nagyon óvatosan kell a gázpedállal bánni. A megfelelő hozzáállás azonban meghozza az eredményét, mert a hétüléses hibriddel el lehet járni városban öt liter alatti fogyasztással is.

menetproba-toyota-prius-2019-01_1



Az öntöltő hibrid egyterű elérhető a nagycsaládosoknak szóló kedvezménnyel is, de az autó ára erősen behatárolja a vevőkört. Szerencsére egyterűként is megállja a helyét a modell, ugyanis hozza a műfajban megszokott elemeket, amire a hibrid hajtás teszi fel a koronát. A második sor ülései például külön-külön is mozgathatók (16 cm), a háttámlájuk dönthető, a két szélsőn pedig elhelyezhető gyerekülés.

menetproba-toyota-prius-2019-02

Az autópályás hat litert meghaladó érték azt is mutatja, hogy a városok közötti utak és a város az igazi terepe a hétülésesnek

A hátsó sor szerencsére nem a sok helyen „divatos” szükségmegoldás. Egy-egy pohártartót is elhelyeztek az ülések mellett. A megközelítés is emberi, nem kell Benny Hillt meghazudtoló mozdulatokkal ki- és beszállni. Az igazán szerencsés, hogy kb. 175-180 centis magasságig élhető a harmadik sor, és jó dolog, hogy dönthető a háttámla.

menetproba-toyota-prius-2019-03

A közel 4,7 méteres hossz már sejteti, hogy a csomagtartó méreteivel és a pakolhatósággal nem lesz gond. Hét-, öt- és kétüléses változatban a csomagtér mérete a következőképpen néz ki: 200/505/1085 liter. Ez azt is jelenti, hogy a költözködéskor vagy a lapjára szerelt bútor beszerzésekor is számíthatunk a Prius+ segítségére. 

Múszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4645/1775/1575 mm

Motor: 1798 cm3, + villanymotor, összteljesítmény: 134 LE

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,3 s

Ár: 12 530 000 Ft (alapár: 10 425 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Motor Hungary

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: